احصای ۲۳۸ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن در مهاباد

سرویس آذربايجان غربى- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در مهاباد زمین مورد نیاز مطابق برنامه ابلاغی ٢ساله تامین شده و ۲۳۸ هزار هکتار زمین در این شهرستان برای نهضت ملی مسکن احصا شده است.

به گزارش کردپرس، سید محسن حمزه لو در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر مهاباد گفت: این شهر جزو شهرهایی است که زمین مورد نیاز مطابق برنامه ابلاغی ٢ساله تامین شده و ۲۳۸ هزار هکتار زمین در مهاباد برای نهضت ملی مسکن احصا شده است.

او بیان کرد: در بحث اقدام ملی مسکن نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نسبت به اجرای ٢ پروژه در ٢ سایت شهر مهاباد به تعداد ۳۱۲ واحد مسکونی عملیات اجرایی را شروع کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی همچنین بیان کرد: زمین مورد نیاز ۵۰۷ واحد مسکونی جهت واگذاری گروهی به متقاضیان نهضت ملی مسکن تامین شده و در ایام دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.

حمزه لو با تاکید بر ضرورت هم افزایی ارکان ساخت و ساز در اجرای بموقع و درست نهضت ملی مسکن افزود: با توجه به ظرفیت های فنی و اجرایی استان بویژه در بحث شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر این امید می رود تا این طرح طبق زمانبندی تعیین شده موجبات خانه دار ساختن متقاضیان را فراهم سازد.

او ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی تسهیل گری هایی چون کاهش سابقه مالکیت از ۱۶ به ۵ سال، افزایش تسهیلات، امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳سال و شناسایی و تامین زمین در فرصت سه ماهه ابلاغ قانون جهش تولید مسکن و پالایش شرایط متقاضیان را انجام داده است.

حمزه لو تصریح کرد: نقش شهرداری ها در صدور پیش پروانه و پروانه ساختمانی نهضت ملی مسکن در کمترین زمان ممکن بسیار مهم است.

در این جلسه سازو کارهای پروژه های مشارکتی، توزیع قیر رایگان، پروژه های بازآفرینی شهری نیز مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر 27090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha