فشارهای بین‌المللی و منطقه‌ای برای نامزدی نچیروان بارزانی برای ریاست جمهوری عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق از فشارهای بین‌المللی و منطقه‌ای برای نامزدی "نچیروان بارزانی"، رئیس کنونی اقلیم کردستان عراق به جای هوشیار زیباری برای پست ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "رشاد گلالی" از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق در این باره گفت: اتحادیه میهنی کردستان و برخی گروه‌های سیاسی هنوز از برهم صالح، کاندیدای ما برای پست ریاست جمهوری حمایت می‌کنند و برخی گروه‌های سیاسی از جمله گروه‌هایی در ائتلاف سه‌گانه غیرمستقیم اعلام کردند که به زیباری رأی نمی‌دهند.

گلالی در ادامه گفت: مخالفت مستقیم و غیرمستقیم با رأی دادن به زیباری موجب تحرکی بین‌المللی و منطقه‌ای و تلاش برای راضی کردن گروه‌های سیاسی به نامزدی نچیروان بارزانی به جای هوشیار زیباری منجر شد.

این عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان افزود: در هر دو حالت، اتحادیه میهنی و هم‌پیمانانش به برهم صالح، به عنوان تنها کاندیدای حزب متعهد خواهند ماند.

یادآور می شود مشعان جبوری، یکی از نمایندگان سنی مجلس عراق پیشتر گفته بود که مقتدی صدر، رهبر جریان صدر از نچیروان بارزانی، رئیس فعلی اقلیم کردستان خواسته است برای پست ریاست جمهوری کاندیدا شود.

کد خبر 27043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha