موضع آمریکا در قبال نیروهای سوریه دموکراتیک غیراخلاقی است

سرویس سوریه-توانمندسازی ترکیه در پرونده سوریه به معنای باقی ماندن داعش است.

به گزارش کُردپرس، مایکل روبین، یکی از مقامات سابق وزارت دفاع آمریکا، در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های شمال سوریه، گفت: ایالات متحده باید متوجه شود که ادامه دادن امکان مشارکت ترکیه در پرونده سوریه به این معنی است که سازمان داعش زنده می‌ماند.

روبین افزود: یافتن دومین سرکرده داعش در مناطق نزدیک به مرزهای ترکیه و محل استقرار نقاط نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، فشار کنگره آمریکا بر ترکیه را افزایش می دهد، اتفاقی که اخیرا رخ داده است.

وی تصریح کرد، هنوز افرادی در کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا هستند که امیدوارند اردوغان روابط خود با دولت آمریکا را اصلاح کند.

روبین خاطرنشان کرد: موضع ایالات متحده در قبال نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) غیراخلاقی است. از نیمه دوم دولت دونالد ترامپ، ایالات متحده برای جلب رضایت ترکیه شروع به خیانت به نیروهای دموکراتیک سوریه کرده است.

وی گفت، دولت جو بایدن امکان بهره مندی "SDF" از نفت منطقه را متوقف کرده است، اما در شرایط بحرانی، مانند حمله داعش به زندان حسکه، به "SDF" وابسته است.

روبین از واشنگتن خواست که مستقیماً «SDF» را بپذیرد و از ترکیه و از روابط افراطی با ترکیه فاصله بگیرد.

وی خاطرنشان کرد، ترکیه پناهگاه امنی برای داعش در اراضی خود و مناطق تحت کنترل عواملش است. این یک واقعیت ساده است، زیرا ترکیه از داعش محافظت می کند همانطور که پاکستان از القاعده محافظت می کرد.

روبین گفت: زمان آن فرا رسیده است که نیروهای SDF را مستقیماً بپذیریم و یک بار برای همیشه به ترکیه پشت کنیم.

کد خبر 27018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha