عملیات قتل رهبر داعش بهانه ای برای ادامه حضور آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه است

سرویس جهان- تحلیلگران سوری معتقدند عملیات اخیر آمریکا در کشتن ابو ابراهیم القریشی فراهم کردن بهانه ای برای ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، بویژه مناطق نفت خیز تحت کنترل کردها بود.

به گزارش کردپرس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پنج شنبه گذشته از عملیات به گفته او موفقیت آمیز نیروهای آمریکایی با کمک نیروهای دموکراتیک سوریه، در کشتن ابو ابراهیم القریشی دومین رهبر داعش در روستایی در شمال غرب سوریه خبر داد.

اما تحلیلگران سوری معتقدند دو رئیس جمهور قبلی آمریکا نیز برای مشروعیت بخشی به حضور در خاورمیانه چنین عملیات هایی علیه رهبران گروه های افرای انجام داده بودند و عملیات اخیر علیه رهبر داعش نیز در همین راستا است.

غصان یوسف تحلیلگر سوریه در این باره به خبرگزاری شین هوای چین گفت: عملیات اخیر دستاورد بزرگی نیست بلکه بیشتر بهانه ای برای مشروعیت دادن به حضور نیروهای آمریکا در سوریه است. آمریکا می خواهد به جهان بگوید که در حال مبارزه با تروریسم است.

عماد سالم تحلیلگر سوری نیز معتقد است ترور ابو ابراهیم القریشی توسط آمریکا تاثیر زیادی روی تروریسم نخواهد داشت. او این اقدام آمریکا را تلاش واشنگتن برای مشروعیت بخشی به حضور نیروهای نظامی آمریکا در خاک سوریه بویژه در مناطق نفت خیز تحت کنترل کردهای سوریه دانست.

محمد الخدر، نویسنده و روزنامه نگار سوری نیز می گوید آمریکا با اجرای طرح ترور دومین رهبر داعش تلاش کرد از تاثیرات منفی حمله داعش به زندان تحت کنترل کردهای سوریه در حسکه بکاهد.

ماهر احسان تحلیلگر سیاسی سوری نیز می گوید حضور گروه های ترور در خاک سوریه بهانه لازم برای ادامه حضور نیروهای آمریکا در این کشور را فراهم می کند و به حضور نیروهای این کشور در خاک سوریه و منطقه تحت کنترل کردهای سوریه مشروعیت می بخشد.

کد خبر 26906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha