لغو مجوز فعالیت تلویزیون روداو در کُردستان سوریه

سرویس سوریه-اداره خودگردان مجوز فعالیت کانال تلویزیونی روداو را تعلیق کرد.

بە گزارش کُردپرس، اداره خودمختار شمال و شرق سوریه روز شنبه فعالیت شبکه رسانه ای روداو را در تمامی مناطق تحت کنترل خود به حالت تعلیق درآورد.

اداره خودگردان از طریق شناسه های رسمی خود سندی را منتشر کرد، که توسط ریاست مشترک اداره رسانه های اداره خودمختار صادر شده است.

این نهاد اعلام کرد: بر اساس قانون رسانه در بند (الف، ب) ماده دو فصل دوم، اصحاب رسانه و موسسات رسانه‌ای نباید به ارزش‌های اخلاقی مردم خدشه وارد کنند و با تحریک و عدم انتشار اخباری که ربطی به واقعیت و حقیقت دارد، نفرت منتشر کنند.

این اداره اعلام کرد که شبکه رووداو در تلاش است تا به ناآرمی در کُردستان سوریه دامن بزند و چهره موسسات فعال در شمال و شرق سوریه را که به منطقه خدمت می‌‌کنند، مخدوش نماید.

در این بیانیه آمده است: در گذشته دو اخطار به شبکه روداو داده شد اما این شبکه با این وجود به سیاست رسانه ای خود ادامه داد.

اداره خودگردان در سند منتشر شده گفته است که تصمیم گرفته است «کار شبکه رسانه‌ای رووداو را در مناطق شمال و شرق سوریه متوقف کند و تمام مجوزهای کاری و مأموریت‌های مطبوعاتی را که به این شبکه و کارکنان آن در شمال داده شده بود، لغو کند.»

کد خبر 26897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha