ترکیه عامل آسیب پذیری نیروهای کرد سوریه در برابر داعش است

سرویس جهان- پژوهشگر دانشگاه جان هاپکینز آمریکا معتقد است حملات ترکیه به نیروهای کرد سوریه عامل آسیب پذیری آنها در مقابل حملات داعش است.

به گزارش کردپرس حمله اواخر ماه گذشته داعش به زندان تحت کنترل کردهای سوریه در شمال شرق سوریه بیش از 500 کشته بر جای گذاشت. نیروهای کرد سوریه در کنار حملات جسته و گریخته داعش، با بمباران های هوایی ترکیه و حملات نیروهای شورشی وابسته به این کشور در سوریه نیز روبرو هستند.

حافظ الغویل، استاد مدرسه مطالعات پیشرفته بین المللی وابسته به دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، حملات مداوم ترکیه به نیروهای کرد سوریه را عامل آسیب پذیری آنها در برابر حمله اخیر داعش به زندان صناعه در حسکه دانسته است.

او در مقاله ای با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 50000 تن از جنجگویان داعشی و اعضای خانواده های آنها در 12 کمپ تحت کنترل کردهای سوریه به سر می برند، تاکید کرد این مسئله باعث شده نیروهای کرد سوریه با خطرات و مشکلات زیادی در برخورد با داعش روبرو شوند.

الغویل همچنین با اشاره به حملات مداوم ترکیه به نیروهای کرد سوریه در چند سال گذشته گفته است این مسئله مانع از تمرکز نیروهای کرد سوریه بر مبارزه با داعش شده است. در نتیجه، نیروهای کرد-عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه در مقابل داعش آسیب پذیر هستند.

استاد دانشگاه جان هاپکینز همچنین یکی دیگر از عوامل قدرت گرفتن داعش در سوریه را رقابت بازیگران مختلف شامل کردها برای حفظ قدرت و افزایش نفوذ و در نتیجه استفاده داعش از این فضای رقابتی برای افزایش اقدامات خود دانسته است.

کد خبر 26894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha