سوال برانگیز بودن حملات جدید ترکیه بعد از موفقیت کردها در برابر داعش

سرویس جهان- روزنامه ال مانیفستوی ایتالیا حملات هوایی ترکیه علیه کردها در عراق و سوریه را بعد از ناکامی داعش در کنترل زندان صناعه در شمال شرق سوریه سوال برانگیز دانسته است.

به گزارش کردپرس، هواپیماهای ارتش ترکیه اواخر سه شنبه گذشته به طور همزمان مناطقی را در شمال عراق و منطقه تحت کنترل کردهای سوریه بمباران کردند. ارتش ترکیه کمپ آوارگان این کشور در عراق و همچنین منطقه ایزدی نشین شنگال عراق را هدف حملات هوایی شدید قرار داد. از سوی دیگر نیروهای کرد سوریه هفته گذشته توانستند به حمله داعش به زندانی در شهر حسکه پایان داده و با کشتن نزدیک به 400 تن از اعضای این گروه در داخل و خارج از زندان، مانع از کنترل این گروه بر زندان شوند.

رروزنامه ال مانیفستوی ایتالیا در گزارشی پیرامون این اتفاقات، تشدید حملات ترکیه علیه کردها در عراق و سوریه را بعد از شکست داعش در حمله به زندان تحت کنترل کردهای سوریه سوال برانگیز دانسته است.

این روزنامه ایتالیایی با اشاره به گزارش وزیر دفاع ترکیه مبنی بر شرکت داشتن 60 جنگنده اف 16 ترکیه در عملیات علیه مناطق کردنشین در مخمور، شنگال و شمال شرق سوریه و هدف قرار گرفتن 80 موضع آنها را یکی از کم سابقه ترین حملات ترکیه به مواضع کردها در عراق و سوریه، به طور همزمان توصیف کرده است.

ال مانیفستو گفته است حملات تازه ترکیه علیه کردهای سوریه در حالی صورت گرفته است که هزاران تن از کردهای سوریه در حال مشارکت در تشییع 121 تن از نیروهای کرد سوریه بودند که در حمله داعش جان خود را از دست داده اند.

این نشریه همچنین از صالح مسلم، از مقامات ارشد حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه نقل کرده است که «هر وقت داعش شکست می خورد حملات ترکیه علیه کردها تشدید می شود».

ال مانیفستو در ادامه اشاره کرده است که این حملات، مثل همیشه با سکوت اربیل و بغداد همراه بوده است.

این روزنامه ایتالیایی همچنین سفر نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به ترکیه و دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور را بعد از حملات هوایی ترکیه در اقلیم کردستان تصادفی ندانسته است.

کد خبر 26835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha