نقش حیاتی نیروهای دموکراتیک سوریه در مقابله ائتلاف و آمریکا با داعش

سرویس جهان- ناثان سلز می گوید نیروهای دموکراتیک سوریه بیشترین مسئولیت را در مبارزه با داعش در شمال و شمال شرق سوریه بر عهده داشته اند و دولت آمریکا بدون جانفشانی آنها در مبارزه با داعش در سوریه موفقیتی به دست نمی آورد.

به گزارش کردپرس، نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر آنها کرد هستند، در نبرد دو هفته پیش با داعش در داخل شهر حسکه مانع از کنترل جنگجویان داعشی بر زندان صناعه شدند. بر اساس گزارش مقامات کرد سوریه بیش از 120 تن از این نیروها در مقابله با حمله داعش جان خود را از دست دادند. البته نزدیک به 400 تن از جنگجویان داعشی نیز از پای در آمدند. نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش از طریق بمباران هوایی و استقرار تانک و خودروهای زرهی دیگر به کمک کردها آمدند.

ناثان سلز، از مقامات ارشد آمریکا در دوره زمامداری دونالد ترامپ که سنگین ترین درگیری های نیروهای کرد سوریه با داعش هم در این دوره اتفاق افتاد، معتقد است اگر ائتلاف به رهبری آمریکا، در مبارزه با داعش موفقیتی به دست آورده، این موفقیت مرهون شجاعت و جانفشانی نیروهای دموکراتیک سوریه است که بیشتر آنها کرد هستند.

این مقام ارشد سابق دولت آمریکا به روزنامه نشنال امارات گفت: نقش نیروهای دموکراتیک سوریه در جنگ با داعش واقعا مهم است.

او افزود: آنها در راه مبارزه ائتلاف با داعش خون دادند و بیشترین هزینه در مبارزه با این گروه را نیز نیروهای دموکراتیک سوریه دادند.

از نگاه این مقام سابق دولت آمریکا، « بدون تلاش های نیروهای دموکراتیک سوریه احتمال این که آمریکا در مبارزه با داعش موفقیتی به دست آورد کم بود.

لازم به ذکر است هم جو بایدن و هم پنتاگون، نقش نیروهای دموکراتیک سوریه در ترور ابو ابراهیم القریشی دومین رهبر داعش در روز پنج شنبه گذشته در شمال غرب سوریه را تاثیرگذار دانسته اند.

کد خبر 26818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha