۱۲ پروژه شرکت توزیع برق کردستان در بانه و قروه افتتاح شد

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: همزمان با سومین روز از یوم الله دهه فجر، ۱۲ پروژه این شرکت در شهرستان های بانه و قروه افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش کرد پرس، هیوا لهونیان گفت: در سومین روز از دهه مبارک فجر ۹ پروژه شرکت توزیع نیروی برق کردستان در شهرستان بانه و ۳ پروژه نیز در قروه افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه برق رسانی به مسکن مهر عثمان آباد، رفع ضعف ولتاژ خیابان سپیده و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی محله بساط آباد تنها بخشی از پروژه های قابل افتتاح در شهرستان بانه است، افزود: اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی در ۲۱ روستای این شهرستان و تبدیل آنها به کابل خود نگهدار و همچنین تکخوانی کنتور ۱۵ روستا در بانه، مجموع پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی در این شهرستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه برای اجرای این ۹ پروژه بیش از ۵۹ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، اظهار کرد: در مجموع ۶۴۰ کیلومتر شبکه سیم فشار ضعیف هوایی در شهر و روستاهای شهرستان بانه وجود دارد که ۲۰۰ کیلومتر آن اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

لهونیان در ادامه به پروژه های دهه فجر در شهرستان قروه نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۳ پروژه اصلاح خط فشارمتوسط هوایی روستای بهارلو، جابجایی و کاهش قدرت پست هوایی عمومی و اصلاح شبکه فشار ضعیف زمینی روستای بهارلو و همچنین تبدیل کل شبکه مسی این روستا به کابل خودنگهدار، مجموع پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی در شهرستان قروه است.

وی یادآور شد: از ۱۲۴ روستای موجود در شهرستان قروه تاکنون شبکه توزیع برق ۵۶ روستای این شهرستان اصلاح و بهینه سازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه با تاکید بر اینکه طرح بهارستان به طور کامل در ۳۴ روستای شهرستان قروه به اتمام رسیده است، بیان کرد: طی 2 سال اخیر همزمان با اجرای طرح بهارستان در راستای اصلاح کل تجهیزات شبکه برق بخش روستایی، بیش از ۲۲۴ کیلومتر شبکه سیم مسی شهری و روستایی در قروه به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

کد خبر 26714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha