معرفی نفرات برتر جشنواره سراسری کاریکاتور بوکان بعد از ٣ سال!

سرویس آذربایجان غربی- نفرات برتر دهمین جشنواره سراسری کاریکاتور بوکان که از ۱۳۹۷ فراخوان آن صادر شده بود، بعد از سه سال معرفی و از آنها تجلیل شد.

به گزارش کردپرس، مسئول هیات اجرایی دهمین جشنواره سراسری کاریکاتور بوکان در مراسم اختتامیه آن گفت: این جشنواره در ۲ بخش موضوعی در محور تکریم ارباب رجوع و تفکیک از مبدا پسماند و در بخش آزاد در بخش حقوق شهروندی و حاشیه نشینی در سال ۱۳۹۷ فراخوان شد که به دلیل مشکلات مالی و شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد.

سلیمان مام رحیمی با بیان اینکه خوشبختانه در این دوره بهترین هنرمندان کشور آثار خود را برای این جشنواره ارسال کردند ادامه داد: در این جشنواره کاریکاتورهایی از استان های همدان، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، زنجان، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، قزوین، زنجان، خراسان جنوبی سمنان، خوزستان و تهران آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

او افزود: تعداد ۱۸۰ هنرمند از این استان ها ۹۴۹ اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که شامل ۶۳ اثر مربوط به بخش موضوعی و ۷۹ اثر در بخش آزاد برای جشنواره و نمایشگاه انتخاب شدند.

مام رحیمی با بیان اینکه از هر بخش سه نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب و از ۱۰ نفر تقدیر شد اضافه کرد: در بخش موضوعی "عماد صالحی" از اهواز حایز رتبه نخست جشنواره شد و مبلغ ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره را کسب کرد.

او ادامه داد: در بخش موضوعی نیز "ناصر مقدم کوهی" از زنجان، و "محمدرضا دادمهر" از مشهد به ترتیب در جایگاه دوم و سوم دهمین دوره این جشنواره قرار گرفته و به ترتیب جایزه نقدی هفت و پنج میلیون ریالی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره را بدست آوردند.

مسئول هیات اجرای دهمین جشنواره سراسری کاریکاتور افزود: در بخش موضوعی از "حامد مرتضوی علوی" از بجنورد، "اکبرتراب پور" از همدان، "محمدعلی خلجی" از تهران ، "پویا عبدلی" از کرمانشاه، اسماعیل جانبلاغی از آذربایجانغربی (بوکان) تقدیر شده و هر کدام مبلغ ۲ میلیون ریال جایزه نقدی و لوح تقدیر جشنواره را دریافت نمودند.

او ادامه داد: در بخش آزاد نیز "سعید نوروزی" از تهران، "محمد حسین اکبری" از جهرم و "فائزه احمدنیا" از بجنورد به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفته و موفق به دریافت ۱۰، هفت و پنج میلیون ریال جایزه نقدی لوح تقدیر و تندیس جشنواره شدند.

در بخش آزاد همچنین "الهام جهانفرد" از تهران، "منیره احمدی" از آذربایجان غربی( بوکان)، "سارا والانیا" از همدان ، "سالار عشرت خواه" از کردستان و "سامان ترابی" از اهواز مورد تقدیر قرار گرفته و موفق به دریافت مبلغ ۲ میلیون ریال و لوح تقدیر جشنواره شدند.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ برگزاری جشنواره کاریکاتور بوکان از سال ۱۳۹۱ تاکنون متوقف شده بود تا اینکه امسال با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری و فرمانداری بوکان توسط اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان دوباره کلید خورد.

کد خبر 26636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha