زنگ انقلاب در مدارس استان کردستان نواخته شد

سرویس کردستان - همزمان با اولین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و به مناسبت بزرگداشت سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در 12 بهمن سال 1357، زنگ انقلاب در مدارس استان کردستان به صدا در آمد.

به گزارش کرد پرس، مراسم نمادین گلبانگ انقلاب امروز سه شنبه 12 بهمن با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، فرمانده سپاه بیت المقدس، معاونین استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دبستان دکتر فانی ناحیه دو سنندج نواخته شد.

عقلانیت، عدالت و معنویت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در کردستان در مراسم استانی گلبانگ انقلاب، عقلانیت، عدالت و معنویت را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: عقلانیت به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی انسان را وادار می کند که زیر یوغ اجنبی و تحت سلطه استکبار نباشد.

حجت الاسلام عبالرضا پورذهبی اظهار کرد: میهن دوستی، پیشرفت و افتخار به استقلال کشور، ثمره عقلانیت است و امروز کشور ما با وجود تحریم های ظالمانه و محدودیت های فراوان در زمینه های مختلف پیشرفت های خوبی داشته است.

وی عدالت را یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و و با تاکید بر اینکه ذات دستاوردهای انقلاب عدالت در ابعاد مختلف آن یعنی عدالت اجتماعی، اقتصادی و بهره گیری از امکانات و مخالفت با ظلم و مقاومت در برابر ظالم است، افزود: عدم عدالت انسان را آزار می دهد و در پیروزی انقلاب مردم طالب عدالت بودند.

نماینده ولی قیه در کردستان معنویت را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی و بالاتر از سایر دستاوردها عنوان کرد و ادامه داد: این دستاورد به برکت شکل گیری نظام اسلامی به دست آمده و همگان باید حول 3 محور عقلانیت، عدالت و معنویت مطالعه کرده و و به آن عمل کنند.

انقلاب اسلامی به مردم ایران هویت ، عزت و خودباوری بخشید

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی به مردم ایران هویت، عزت و خودباوری بخشید، بیان کرد: پیشرفت های امروز کشور در عرصه های مختلف حاصل تلاش جوانان و اعتماد به نفس مردم است.

رشید قربانی خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه کشور ما در طول 200 سال گذشته و قبل از انقلاب اسلامی به جهت سستی حکام، توسط ایادی استکبار همیشه به شکلی عزت ملی کشور مورد ظلم قرار گرفته است، یادآور شد: در اواخر حکومت قاجار بود که در طول 2 سال بیش از نیمی از جمعیت کشور به دلیل بی کفایتی حاکمان بر اثر گرسنگی از بین رفتند.

وی به تشریح دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه های مختلف پرداخت و در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری صادر شده است، اشاره کرد و گفت: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب، هفت توصیه را خطاب به مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان « منشور پویایی انقلاب اسلامی در دوره دوم » و نقشه راه نام برد و اظهار کرد: محور این بیانیه جوانان است و توانستن، باورمندی، داشتن روحیه اعتماد به نفس و امیدواری مهم ترین رویکرد های آن است.

قربانی توجه به علم و پژوهش، معنویت و اخلاق و سبک زندگی ایرانی اسلامی را سه توصیه مهم مقام معظم رهبری به قشر جوان کشور در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان و ابراز امیدواری کرد که همه در پیمودن مسیر انقلاب اسلامی با تمام توان حرکت کنیم.

کد خبر 26590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha