حضور یکپارچه چارچوب هماهنگی و جریان صدر در مجلس، مانع رأی آوردن زیباری خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد ائتلاف فتح و نماینده سابق مجلس عراق تأکید کرد: حضور چارچوب هماهنگی و فراکسیون صدر به عنوان یک مجموعه در اولین نشست مجلس، باعث دشوار شدن احتمال رأی آوردن هوشیار زیباری برای ریاست جمهوری عراق و همچنین تصحیح روند سیاسی کشور خواهد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "فاضل جابر" در این باره گفت: در صورت توافق بین چارچوب هماهنگی و جریان صدر، آنها علیه ائتلافاتی که با هدف به ریاست جمهوری رسیدن هوشیار زیباری تلاش می کنند موضع خواهند گرفت.

جابر افزود: اختلافات و اعتراضات زیادی درباره نامزدی زیباری به ویژه با وجود پرونده های فساد مطرح علیه وی وجود دارد. به ویژه اینکه نامبرده به دلیل محکومیت در آنها از سوی مجلس برکنار شده است.

این عضو ائتلاف فتح تصریح کرد: یک سازوکار حرفه ای برای انتخاب سران سه قوه وجود دارد. اما برخی از جریانات سیاسی و قومیتی و مذهبی، در راستای منافع شخصی و حزبی شان و بی توجهی به منافع و پیشرفت کشور، بر نامزدی برخی افراد که درباره آنها علامت سؤالهای فراوانی مطرح است؛ اصرار می کنند. این در حالی است که افکار عمومی به ویژه معترضانی که خواستار اصلاحات سیاسی در کشور بودند از نامزدی مجدد مسئولان کنونی برای ماندن در قدرت، شوکه شدند.

فاضل جابر در پایان گفت: حضور چارچوب هماهنگی و فراکسیون صدر به عنوان یک مجموعه در اولین نشست مجلس، باعث دشوار شدن احتمال رأی آوردن هوشیار زیباری برای ریاست جمهوری عراق و همچنین تصحیح روند سیاسی کشور خواهد شد.

کد خبر 26546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha