مقتدی صدر خواستار معرفی یک نامزد از سوی کردها برای ریاست جمهوری شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی و مشاور حقوقی پارلمان اقلیم کردستان با اشاره به دشوار بودن رأی آوردن هوشیار زیباری در رأی گیری مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهور گفت: مقتدی صدر رهبر جریان صدر از جریانات کرد خواسته است یک نامزد برای پست ریاست جمهوری معرفی کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از تودی نیوز، لاوند جلال آغا در این باره گفت: سهم کردها در پست های دولت مرکزی در بغداد، به صورت مساوی به اتحادیه میهنی و حزب دمکرات اختصاص دارد.

لاوند جلال آغا افزود: دولت آتی بدون توافقات داخلی بین جریانات سیاسی اعم از کردها یا شیعیان، قادر به ایجاد هیچ گونه پیشرفت یا ارائه هیچ دستاوردی نخواهد بود.

این عضو ارشد اتحادیه میهنی تصریح کرد: رأی آوردن هوشیار زیباری به عنوان نامزد حزب دمکرات کردستان برای ریاست جمهوری عراق آسان نخواهد بود و مقتدی صدر رهبر جریان صدر از جریانات کرد خواسته است یک نامزد واحد را برای این پست معرفی نمایند.

یادآور می شود براساس عرف سیاسی در عراق پس از سقوط رژیم صدام، ریاست جمهوری عراق به کردها واگذار می شود و در میان کردها نیز، ریاست جمهوری عراق به اتحادیه میهنی و ریاست و نخست وزیری اقلیم کردستان به حزب دمکرات می رسیده است. اما در دوره اخیر، حزب دمکرات، ضمن اعلام مخالفت با نامزدی مجددی برهم صالح برای ریاست جمهوری عراق، اقدام به نامزد کردن هوشیار زیباری عضو ارشد این حزب برای پست مذکور کرده است.

کد خبر 26512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha