راهداران محورهای مهاباد به بوکان و پیرانشهر را بازگشایی کردند

سرویس آذربايجان غربى- معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای مهاباد گفت: ۲ محور مهاباد به بوکان (جاده برهان) و مهاباد به پیرانشهر از طرف مسیر پسوه که در ٤ روز گذشته مسدود بودند با تلاش شبانه روزی راهداران این شهرستان بازگشایی شده، اما در این مسیرها تردد با زنجیرچرخ میسر است.

رحمت نویدی نیا روز امروز ١١ بهمن ماه، در گفت و گو با خبرنگار کردپرس افزود: به علت بارش مداوم برف و کولاک شدید از اواخر هفته گذشته ۲ محور مواصلاتی این شهرستان به سمت بوکان و پیرانشهر برای مدت چهار روز مسدود شده بود که با تلاش شبانه روزی راهداران هر ۲ محور بازگشایی شد.

او ادامه داد: در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی مهاباد بازگشایی شده و مشکلی از لحاظ تردد وجود ندارد اما در محورهای مهاباد به بوکان (جاده برهان) و مهاباد به پیرانشهر از مسیر پسوه استفاده از زنجیرچرخ و رعایت نکات ایمنی هنگام تردد الزامی است.

نویدی نیا با اشاره به اینکه راه ۱۰ روستای این شهرستان به علت کولاک شدید همچنان مسدود است، گفت: در بارش های اخیر راه ارتباطی حدود ۵۰ روستای این شهرستان مسدود شده بود اما با تدوام بازگشایی ها تنها ١٠ روستا باقی مانده که امروز عملیات بازگشایی آنها نیز به اتمام خواهد رسید.

معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به کولاک شدید در محورهای اصلی و روستایی مهاباد اظهار کرد: در این مدت برخی از محورها چهار تا پنج بار بازگشایی شده اند اما کولاک شدید مجددا منجر به مسدود شدن مسیر شده است اما با تلاش راهداران عملیات بازگشایی ادامه دارد.

او با بیان اینکه کولاک ارتفاع برف را در محور مهاباد به بوکان به ٣ متر رسانده بود، ادامه داد: در برخی محورهای روستایی نیز ارتفاع برف به ٦٠ سانتی متر رسیده بود.

نویدی نیا اضافه کرد: بارش اخیر برف در منطقه بی سابقه و بسیار سنگین بود در این مدت علاوه بر تجهیزات راهداری از بخش خصوصی نیز کمک گرفته شد، اما شدت و حجم بارش برف به حدی بود که دو دستگاه راهداری در حین عملیات دچار حادثه شده و آسیب دیدند.

نویدی نیا، در پایان از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

کد خبر 26499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha