اتحادیه میهنی پیروزی احتمالی نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری را در دادگاه عالی عراق به چالش می کشد

سرویس جهان- یکی از مقامات حزب اتحادیه میهنی هشدار داد حتی اگر مجلس عراق نامزد حزب دموکرات را به عوان رئیس جمهور عراق انتخاب کند، حزبش این مسئله را در دادگاه عالی عراق به چالش خواهد کشید.

به گزارش کردپرس، دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی، با وجود این که مجلس عراق کمتر از ده روز دیگر رئیس جمهور جدید عراق را انتخاب می کند، هنوز نتوانسته اند بر سر نامزد مشترک توافق کنند. حزب دموکرات هوشیار زیباری و حزب اتحادیه میهنی برهم صالح، رئیس جمهور کنونی عراق را نامزد کرده است.

این اختلاف نظر باعث تشدید تنشها میان این دو حزب حاکم در اقلیم کردستان شده است. یکی از مشاوران ارشد دفتر سیاسی اتحادیه میهنی تهدید کرده است این حزب، حتی در صورت اعلام پیروزی نامزد حزب دموکرات، این مسئله را قبول نخواهد کرد.

ریزان شیخ دلیر، مشاور دفتر سیاسی اتحادیه میهنی به نشریه amwaj گفته است هوشیار زیباری به هدر دادن اموال عمومی متهم شده است بنابراین، نباید نامزدی او مورد پذیرش قرار گیرد.

او تهدید کرد اتحادیه میهنی حتی در صورت رای مجلس عراق به هوشیار زیباری و انتخاب او به عنوان رئیس جمهور بعدی عراق، به دادگاه عالی عراق شکایت کرده و این مسئله را به چالش می کشد زیرا هوشیار زیباری قبلا به اتهام فساد، از سمت وزیر دارایی عراق برکنار شده بود.

او تاکید کرد پست ریاست جمهوری عراق متعلق به اتحادیه میهنی است و این حزب نمی خواهد این پست را از دست بدهد.

کد خبر 26434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha