«هه‌ناس» و اتفاقی ویژه برای ایلامیان در جشنواره فیلم فجر

سرویس ایلام - یک اتفاق ویژه برای ایلامیان در جشنواره فجر امسال، حضور فیلم سینمایی «هه‌ناس» به کارگردانی حسین دارابی است که یک اثر عاشقانه بیوگرافی و برگرفته از تجربه‌های واقعی یک زندگی است که روایتگر زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نام فیلم «هه‌ناس» به معنای «نفس» برگرفته از فرهنگ بومی ایلامی‌هاست که ماجراهای عاشقانه، بیم‌ها و امیدهای زندگی شهید رضایی‌نژاد و همسرش دکتر شهره پیرانی در ماههای پیش از ترور را روایت می‌کند.

در «هه‌ناس» که اثری به تهیه‌کنندگی بهروز شفاه و محصول بنیاد سینمایی حوزه هنری است، «بهروز شعیبی» در نقش شهید رضایی‌نژاد و «مریلا زارعی» که پس از سه‌سال در جشنواره فجر حضور یافته، نقش همسرش شهره پیرانی را بازی می‌کنند.

در این فیلم که زندگی خانوادگی شهید رضایی‌نژاد با اشاراتی به فرهنگ محلی و وقایع مهم استان ایلام در جنگ و سایر عرصه‌ها به تصویر کشیده‌ شده، همسرش تلاش دارد فضای زندگی خود را از فضای ملتهبی که در آن قرار گرفته، خارج کند و...

دانشمند شهید داریوش رضایی‌نژاد متولد شهرستان آبدانان استان ایلام بود که اول مرداد ماه ۱۳۹۰ توسط سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در داخل خودروی خود ترور و به شهادت رسید.

شهره پیرانی همسر او نیز در این ترور مجروح شد، آرمیتا دختر کوچک این شهید در روز حادثه، در داخل خودرو حضور داشت.

فیلم سینمایی «هه‌ناس» می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های حضور ایلامیان در جشنواره معتبر فجر باشد.

*حمید حیدرپناه

کد خبر 26372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha