سرانه مصرف آرد آذربایجان غربی بالاتر از میانگین کشوری

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۷۳۲ واحد نانوایی در سطح ۱۹ شهرستان استان فعال است و ماهانه حجم قابل توجهی آرد در بین نانوایی ها توزیع می شود و سرانه مصرف آرد استان از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش کردپرس، امید زینالی اصل در جلسه شورای آرد و نان استان با توضیح دستور العمل ایجاد واحد نانوایی افزود: در مناطقی که آرد خام روستایی توزیع می شود در صورت بالای یک هزار نفر بودن جمعیت منطقه می‌توانند برای تبدیل به واحد نانوایی اقدام کنند.

او در باره کیفیت نان و استفاده از کارگران غیرماهر در پخت نان گفت: عدم سودآور بودن پخت نان برای نانوایی ها موجب شده که از کارگران غیرماهر در این زمینه استفاده شود در حالیکه برای ارتقای کیفیت نیازمند کارگران ماهر و زبده هستیم.

زینالی با تاکید بر آموزش کارگران نانوایی ها گفت: آموزش لازمه ارتقای کیفی است ولی امسال در شهرستان‌ها موفق به برگزاری دوره های آموزشی نشدیم و ۳ دوره در مرکز استان تاکنون اجرا شده است.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی با بیان اینکه نمونه برداری از واحدهای تولید نان و آرد در استان بیان کرد: بازرسی ها به صورت مداوم در استان ادامه دارد و نمونه برداری از کیفیت آرد مصرفی به صورت مستمر انجام می شود.

زینالی افزود: در راستای اجرای قانون انتزاع، اخیرا نظارت بر نانوایی ها نیز به بازرسین قرارگاه تامین امنیت غذایی استان در جهاد کشاورزی استانها واگذار شده است .

او افزود: در حال حاضر ۴ هزار و ۷۳۲ واحد نانوایی در سطح ۱۹ شهرستان استان فعال است و ماهانه حجم قابل توجهی آرد در بین نانوایی ها توزیع می شود.

زینالی ادامه داد: بیشترین تخلفات این واحدها در بازرسی های انجام گرفته، کم فروشی و عدم وجود تابلو در دید مردم در جهت اطلاع رسانی در خصوص قیمت، وزن چانه، ساعات پخت روزهای تعطیلی و غیره اعلام شده است.

به گزارش کردپرس، پیشتر نیز معاون استاندار آذربایجان غربی گفته بود: در این استان دو برابر میانگین کشوری نانوایی مستقر شده و همین موضوع دستگاه‌های نظارتی را با مشکل روبرو می‌کند.

کد خبر 26164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha