عملکرد راهداری کردستان در حد مسیر ترانزیتی شمال_ جنوب است؟

سرویس کردستان_ استان کردستان از روز یکشنبه تا پایان وقت دوشنبه شاهد بارش برف بود. مسیرهای مواصلاتی استان مسدود و مردم استان دچار مشکلاتی شدند. عملکرد نهادهای خدمات رسان چندان چنگی به دل نزد اما در این میان عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان و شهرداری ها ضعیف تر از بقیه بود.

به گزا ش کرد پرس، در حالی که مسیر ترانزیت شمال_ جنوب از کردستان می گذرد، در این دو روز مسیرهای اصلی این استان یا به کل مسدود بوده یا تردد در آن به سختی جریان داشته است.
در این حوزه هم ضعیف ترین عملکرد به محور دیواندره_ سقز مربوط می شود. بر اساس گزارش شاهدان عینی روز سه شنبه هم که یک روز از پایان بارش برف می گذرد، این مسیر مملو از کامیون های حامل بار است که ساعت ها برای طی یک مسیر یک ساعته در ترافیک قرار گرفته اند.
مسیرها یا هنوز دارای برف است یا نمک پاشی به صورت جسته و گریخته در آن انجام شده است.
مسولان راهداری کردستان یا نمی دانند که مسیر تحت حفاظت آنها چه مسیر مهم و استراتژیکی است، یا نتوانسته اند متناسب با آن امکانات دریافت کرده و خود را برای روزهای سخت آماده کنند که در هر دو حالت نقد جدی بر عملکرد آنها وارد است.
کریدور شمال_ جنوب یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی کشور است و اینگونه مدیریت کردن بخش قرار گرفته از این کریدور در کردستان از سوی راهداری استان نشان می دهد این اداره در استان در حد و قواره این مسیر ترانزیتی تجهیز نشده و از نقاط ضعف جدی رنج می برد.
"کریدور شمال - جنوب از بزرگترین طرح‌های بزرگراهی کشور است که با طول یک هزار و ۴۷۲ کیلومتر مرز بازرگان در آذربایجان غربی را با عبور از استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان به بندر امام خمینی (ره) در خوزستان متصل می‌کند."
نگاهی به این مسیر نشان می دهد که چه میزان مدیریت این مسیر در استان هایی که از آن عبور می کند مهم است و در برف فعلی راهداری کردستان نمره مناسبی در عملکردش برای باز نگه داشتن این مسیر نگرفته است. ضروری است در این نحوه مدیریت تجدید نظر شده و نقاط ضعف این اداره رفع شود.

کد خبر 25655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha