انسداد راه ارتباطی 550 روستا در کردستان/1765 خودرو رهاسازی شد

سرویس کردستان - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: با توجه به شدت گرفتن بارش برف طی 24 ساعت گذشته, راه ارتباطی 550 روستای سطح استان در حال حاضر مسدود است.

رامبد نوذری در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، به بیان گزارش عملیات راهداری زمستانی راهداری استان کردستان در 24 ساعت گذشته پرداخت و گفت: در حال حاضر نیروهای راهداری در 2 حوزه محورهای شریانی و محورهای غیرشریانی در حال خدمت رسانی و عملیات برفروبی, رهاسازی خودرو و اسکان مسافران گرفتار در برف هستند.

وی افزود: در محورهای شریانی 149 دستگاه ماشین آلات سنگین و 264 نفر نیروی راهداری درگیر عملیات برفروبی هستند تا از انسداد راه های اصلی سطح استان جلوگیری کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته در تمامی راه های اصلی استان یک هزار و 862 تن مخلوط شن و نمک مصرف شده, اظهار کرد: در این مدت 9 هزار و 645 کیلومتر باند نیز برفروبی شده است.

نوذری با اشاره به اینکه در این مدت یک هزار و 765 خودروی گرفتار در برف و کولاک نیز توسط راهداران رهاسازی شده, ادامه داد: 105 نفر نیز در جریان این عملیات ها اسکان داده شده اند.ِ

وی به عملیات های راهداران در محورهای غیرشریانی نیز اشاره کرد و بیان کرد: در این محورها 49 دستگاه ماشین آلات سنگین و 85 نیروی راهدار درگیر هستند که طی شبانه روز گذشته یک هزار و 160 کیلومتر راه اصلی را برفروبی گرده اند.

راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: در حال حاضر راه ارتباطی 550 روستای سطح استان مسدود است که بلافاصله بعد از پاکسازی و برفروبی تمامی محورهای اصلی و فرعی, عملیات بازگشایی این راه ها نیز آغاز می شود.

کد خبر 25514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha