درخواست صدر برای ازسرگیری فعالیت مدارس و بازگشایی مسیرها

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رهبر جریان صدر خواهان بازگرداندن اعتراضات عراق به ساختار منظم و مسالمت آمیز خود، از سر گیری فعالیت مدارس و بازگشایی مسیرهای ارتباطی شد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر بعد از ظهر امروز (یک شنبه) با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، ضمن تاکید بر لزوم بازگردان اعتراضات مردمی به ساختار منظم و مسالمت آمیز خود، خاطر نشان ساخت که نیروهای موسوم به کلاه آبی به عنوان بخشی از شاخه نظامی این جریان یعنی سرایا السلام (گروهان های صلح) باید با نیروهای امنیتی، ادارات آموزش و پرورش در استان های مختلف و عشایر برای تشکیل کمیته های استانی جهت از سر گیری فعالیت مدارس و بازگشایی مسیرهای مسدود شده هماهنگی کنند.

در پیام رهبر جریان صدر در این باره آمده است: بر اساس رهنمودهای مرجعیت دینی و مطابق با مبانی آسمانی و منطقی، باید انقلاب را به ساختار منظم و مسالمت آمیز خود بازگرداند.

صدر در ادامه پیام خود همچنین آورده است: بر همین اساس نیز هماهنگی کلاه آبی ها با نیروهای امنیتی ملی قهرمان، ادارات آموزش و پرورش در استان ها و عشایر غیور برای تشکیل کمیته هایی در استان ها جهت از سر گیری کار رسمی در مدارس دولتی و غیره را ضروری می دانم.

رهبر جریان صدر در این باره افزود: همچنین آنها باید مسیرهای مسدود شده را بازگشایی کنند تا همگان از زندگی روزمره خود برخوردار باشند و انقلاب نیز اعتبار خوب خود را بازیابد؛ بنا بر این طرف های ذی ربط باید در آغاز این کار شتاب کنند.

در پیام توییتری صدر همچنین آمده است: به نیروهای امنیتی نیز توصیه می کنم مانع از کار هر فردی شوند که مسیرها را مسدود می کند و وزارت آموزش و پرورش نیز باید هر کدام از اساتید، دانش آموزان و دیگر افرادی که در برابر فعالیت مدارس مانع تراشی می کنند را جریمه کند.

رهبر جریان صدر در پایان این پیام نیز هشتگ های "به سوی عراق امن"، "علم، انقلاب و اصلاح است" و "مسدود کردن مسیرها تروریسم است" را به کار برده و خود را دوستدار صلح و میانه روی توصیف کرده است.

این در حالی است که صدر شامگاه شنبه نیز در پیام دیگری در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به اقدام برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در معرفی محمد توفیق علاوی به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال این کشور گفته بود: امروز در تاریخ عراق ثبت خواهد شد که ملت نخست وزیر خود را انتخاب کرد نه فراکسیون های پارلمانی، این یک گام خوب است که در آینده تقویت خواهد شد؛ ما انقلابیون ملزم به ادامه تظاهرات مسالمت آمیز در راستای تکمیل کابینه دولت مستقل برآمده از ملت و برای ملت هستیم.

رهبر جریان صدر در این پیام تویتتری نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که معرفی علاوی به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال عراق مورد قبول و رضایت مردم این کشور قرار گرفته باشد، تاکید کرد که در صورت نیاز، به همراه مردم از وی برای تقویت دولت مستقل خود پشتیبانی خواهد کرد و معترضان را نیز به شکیبایی و ادامه رویکرد مسالمت آمیز خود در اعتراضات فرا خواند.

کد خبر 253044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha