شهرک‌سازی در رقه را نمی‌پذیریم

سرویس سوریه-قبایل رقه طرح شهرک سازی توسط دولت سوریه را رد کردند.

به گزارش کُردپرس، روز سه شنبه، شیوخ و بزرگان طوایف شهر رقه در شمال سوریه با صدور بیانیه ای شهرک سازی های اعلام شده از سوی دولت مرکزی را رد کردند.

وب سایت های رسانه ای نزدیک به دولت سوریه نیز اخباری مبنی بر آغاز شهرک سازی برای مردم رقه در شهر السبخه در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رقه را منتشر کردند.

شیوخ و سرشناسان طوایف درخواست دولت دمشق برای رفتن مردم منطقه به مراکز اسکان را رد کردند و این امر را تهدیدی برای ثبات شهر و حومه آن دانستند.

این بیانیه در مهمانسرای شیخ طایفه العفادله، هویدی شلش المجحم، در محله المشلب در ضلع شرقی رقه قرائت شد.

محمد الجاسم، شیخ طایفه البو مانع، گفت، هدف از صدور این بیانیه "نشان دادن موضع قبیله ای است که به طور قاطع درخواست های حل و فصل اعلام شده توسط دولت سوریه را رد می کند.

وی افزود: دولت سوریه در سال‌های گذشته هیچ چشم‌اندازی برای راه‌حل ارائه نکرده و همواره مناطق شمال شرق سوریه را به فراموشی سپرده است.

الجاسم به رسانه‌ها گفت: مردم سوریه، از جمله اعضای قبایل، نباید اتفاقات ده سال گذشته را فراموش کنند.

وی خاطرنشان کرد که طوایف عرب هر کسی را که خود را وسوسه می کند تا با دولت سوریه توافق کند را رد می کنند و اداره خودمختار نیز باید همین موضع را اتخاذ کند.

در ۶ ژانویه، آمنه اوسی، رئیس مشترک شورای اجرایی اداره خودمختار، گفت که شهرک سازی هایی که دولت دمشق در دیرالزور در شمال شرق سوریه ایجاد می کند، بافت اجتماعی در منطقه را هدف قرار می دهد.

کد خبر 25162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha