عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان:به تلاش برای تصدی ریاست جمهوری عراق ادامە میدهیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان تأکید کرد این حزب بر نامزدی برهم صالح به عنوان نامزد این حزب برای پست ریاست جمهوری عراق تأکید دارد و با شروط حزب دمکرات کردستان درباره نامزدهای پست ریاست جمهوری موافقت نخواهد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "غیاث سورچی" در این باره گفت: اتحادیه میهنی همچنان بر نامزدی مجدد برهم صالح به عنوان نامزد پست ریاست جمهوری تأکید دارد و هیچ نامزد جایگزینی برای وی معرفی نخواهد کرد.

سورچی افزود: حزب دمکرات، خواستار معرفی نامزد دیگری به عنوان جانشین برای برهم صالح شده و در این زمینه، دو نامزد جایگزین را مطرح کرده است تا پس از آن نشستی بین طرفین برای انتخاب شخصیتی که از نظر حزب دمکرات مقبولیت بیشتری دارد برگزار شود. اما اتحادیه میهنی با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

غیاث سورچی تصریح کرد: شورای سیاسی اتحادیه میهنی به زودی نشستی برگزار خواهد کرد وپس از آن نشست هایی با حزب دمکرات کردستان برای نهایی کردن موضع قبل از حضور در مجلس عراق خواهد داشت.

این عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان تصریح کرد حزب متبوعش به نامزدی شخصیت مورد نظر حزب دمکرات برای نایب رئیسی دوم مجلس عراق، اعتراضی نکرده است.

کد خبر 25147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha