6023 مترمربع از اراضی ملی بدر و پریشان قروه رفع تصرف شد

سرویس کردستان - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه از خلع ید و رفع تصرف 6 هزار و 23  مترمربع اراضی ملی در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، توفیق زارعی گفت: انجام گشت و کنترل های مستمر و پیگیری های جدی و بدون وقفه باعث شده که 6 هزار و 23 مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده بدر و پریشان در شهرستان قروه رفع تصرف شد.

وی افزود: منطقه حفاظت شده بدر و پریشان با 43 هزار هکتار مساحت در مرز استان های کرمانشاه و کردستان و در فاصله 12 کیلومتری جنوب شهر قروه قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه اظهار کرد: این منطقه کوهستانی شامل کوه های صخره ای، دره های کم عمق، تپه ماهورها و ارتفاعات بهم پیوسته می شود و با داشتن پوشش گیاهی مناسب این محدوده زیستگاه گونه های مهمی مانند کل و بز است و از دیگر گونه های جانوری می توان از روباه، گرگ، شغال، گراز، لاک پشت، مار، مارمولک، شاهین، عقاب و سارگپه نام برد.

زارعی بیان کرد: از عموم مردم فهیم، متعهد و علاقمند به حفاظت محیط زیست تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه ملازمه با محیط زیست در زمینه ساخت و ساز، تخریب، تصرف اراضی ملی، شکار و صید غیر مجاز، آلودگی محیط زیست، آتش سوزی در محدوده منطقه حفاظت شده، موضوع را با شماره بر خط 1540 به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

کد خبر 24954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha