اردوغان همچنان مدارک دانشگاهی اش را رو نمی کند

سرویس ترکیه - دادگاه آنکارا دادخواست حزب رهایی خلق را برای ارائه مدارک تحصیلی اردوغان به مراجع ذیربط رد کرد.

به گزارش کردپرس، دادگاه چهاردهم اداری آنکارا پرونده مربوط به درخواست ارائه مدارک دانشگاهی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور را رد کرد.

اردوغان پس از مدت ها زمامداری ترکیه هنوز مدارک دانشگاهی خود را که ادعا می کند از دانشگاه مرمره استانبول فارغ التحصیل شده، به مراجع ذیربط ارائه نداده است. این موضوع که مدت ها است به احتمال نبود مدارک دانشگاهی اردوغان یا تقلبی بودن آن دامن زده است، باعث شد تا ماه گذشته حزب رهایی خلق (HKP) به طور رسمی از دانشگاه مرمره بخواهد تا مدارک تحصیلی اردوغان را در اختیار رسانه ها و مراجع ذیربط بگذارد. پس از رد این درخواست از سوی دانشگاه مرمره به دلیل «محرمانه بودن اطلاعات شخصی دانشجویان این دانشگاه» وکلای HKP با مراجعه به دادگاه چهاردهم اداری آنکارا خواستار ارائه این مدارک از سوی دانشگاه مرمره و شخص اردوغان شدند.

به نوشته روزنامه جمهوریت، در دادخواستی که به دادگاه اداری منطقه ای آنکارا ارسال شده، آمده است که اطلاعات درخواستی مربوط به منفعت عامه و نظم عمومی است. در این دادخواست آمده است: «اگر شخصی بدون داشتن صلاحیت و شرایط لازم در سمتی مانند ریاست جمهوری حضور داشته باشد، این موضوع در رابطه با منافع عمومی جامعه است، بنابراین همه افراد خصوصی حق اقاه دعوی درباره این موضوع را دارند.»

در ادامه این دادخواست آمده است: «در اینجا موضوع بر سر یک رئیس جمهور و رئیس حزب است. درخواست ارائه مدارک لازم از یک رئیس حزب، از سوی ریاست حزب دیگر موضوعی قانونی و بسیار عادی است.»

دوغان ظفر چینگی وکیل HKP نیز در واکنش به رد دادخواست این حزب از سوی دادگاه اداری آنکارا اعلام کرد که حزبش هزینه این مبارزه را تا آخر خواهد پرداخت و تا روشن شدن موضوع مدارک تحصیلی اردوغان به این مبارزه ادامه خواهد داد.

گفتنی است HKP درخواست تجدید نظر در این تصمیم را به دادگاه ارائه داده است.

کد خبر 24904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha