نمایشگاه عکس «در عزای یاس» در ایلام افتتاح شد

سرویس ایلام - با حضور جمعی از هنرمندان، نمایشگاه عکس گلناز ناصرنیا عکاس ایلامی با عنوان «در عزای یاس» در حوزه هنری ایلام افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رحیم رضاپسند مسئول واحد عکس حوزه هنری ایلام در خصوص این نمایشگاه به کردپرس گفت: در چند سال گذشته با ورود هنرجویان علاقمند به عکاسی توانسته‌ایم بزرگ‌ترین گروه آموزشی هنری را در استان تشکیل بدهیم.

وی افزود: تا قبل از پایان سال یک ورکشاپ تخصصی با عنوان «رنگ شناسی در عکاسی» و همچنین ۳ کارگاه آموزشی در خصوص تاریک خانه دیجیتال برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید روح هنر از دوران کودکی شناسایی شود و در حال حاضر استعدادیابی از مدارس شروع شده و در این آموزش‌های پایه‌ای نیز از هنرجویان حوزه هنری استفاده شده است.

رضاپسند به برگزاری نمایشگاه «لاله‌های واژگون» در ماه‌های آینده و تثبیت این نماد به اسم ایلام خبر داد و گفت: تا جایی که امکان داشته لاله‌ی واژگون را به عنوان نماد ایلام در بستر فضای مجازی معرفی کرده‌ایم البته این فعالیت مجازی به این دلیل از سوی هنرمندان عکاسی صورت گرفت که بعضی از عکاسان مناطق دیگر کشور به دنبال مصادره‌ این نماد به اسم استان خود هستند.

وی ادامه داد: فضای مجازی بسیار به حوزه هنر لطمه وارد کرده است چرا که نه تنها آموزش‌های آن علمی نیست بلکه با تبلیغاتی که جهت فروش آثار هنری نیز می‌شود منجر به خریداری آثاری بی کیفیت با مبالغ هنگفت می‌شود.

رضاپسند خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری اینچنین نمایشگاهی، ایجاد انگیزه و ارتقاء سطح کیفی آثار هنرجویان عکاسی است.

گلناز ناصرنیا عکاس نمایشگاه «در عزای یاس» نیز در خصوص آثارش اظهار کرد: در آثار این نمایشگاه حضور زنان در مراسمات عزاداری بویژه محرم در استان‌های مختلف مدنظر بوده است.

این عکاس گفت: ۲۸ اثر در این نمایشگاه به نمایش درآمده است که در استان‌های ایلام، یزد و خرم‌آباد در مراسم اربعین حسینی و پیاده‌روی‌های زوار در مرز مهران گرفته شده است.

کد خبر 24754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha