سفر وزیر امور خارجه ایتالیا به اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر امور خارجه ایتالیا وارد اربیل شد و از سوی مسئول دفتر روابط خارجی اقلیم کردستان در فرودگاه بین المللی این شهر مورد استقبال قرار گرفت. قرار است وی امشب با مسئولان ارشد اقلیم کردستان دیدار کند.

به گزارش کردپرس به نقل از مرکز خبری عراق، لوییجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا عصر امروز در رأس هیأتی وارد فرودگاه بین المللی اربیل شد و از سوی صفین دزه یی مسئول دفتر روابط خارجی اقلیم کردستان مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

این پایگاه خبری عراقی تأکید کرد: قرار است دی مایو با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان و شمار دیگری از مسئولان اقلیم دیدار و گفتگو کند.

یادآور می شود سفر وزیر امور خارجه ایتالیا به عراق و اقلیم کردستان به عنوان یکی از کشورهای تأثیرگذار عضو ناتو تنها یک روز پس از اعلام خروج کامل نیروهای رزمی ائتلاف بین المللی علیه داعش از عراق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وزیر امور خارجه ایتالیا پیش از سفر به اربیل در دیدار با نخست وزیر عراق در بغداد نیز با تأکید بر حمایت از دولت و ملت عراق از تلاش های دولت آن کشور در زمینه نزدیک کردن دیدگاهها، تقویت ثبات داخلی و منطقه ای و تأثیر آن بر ثبات بین المللی تقدیر کرده بود.

کد خبر 23948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha