نزدیک شدن دیدگاههای اتحادیه میهنی و حزب دمکرات درباره تشکیل دولت در بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان تأکید کرد به مواضع مشترکی با حزب دمکرات کردستان درباره مسائل مرتبط با پرونده تشکیل کابینه دولت مرکزی در بغداد دست یافته اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "ستران عبدالله" در بیانیه ای درباره آخرین نشست های حزب متبوعش با حزب دمکرات کردستان گفت: حزب دمکرات و اتحادیه میهنی، آماده اند براساس اصول مورد توافق در آخرین نشست شان، درباره مسائل آینده همکاری کنند.

ستران عبدالله افزود: کمیته هایی که این دو حزب تشکیل خواهند داد می توانند به نقاط مشترکی دست یابند تا موضع احزاب اقلیم کردستان در بغداد، یکپارچه باشد. بنابراین، گام مذکور با توجه به قطع ارتباط بین طرفین در دوره گذشته، بسیار خوب است.

عضو ارشد اتحادیه میهنی درباره اختلافات حزب متبوعش با حزب دمکرات درباره کمیسیون انتخابات و قانون اساسی اقلیم کردستان گفت: دیدگاههای مختلفی درباره قانون اساسی و کمیسیون انتخابات داریم و کمیسیون مذکور به اساسی برای اجرای انتخابات آتی تبدیل خواهد شد.

به گفته ستران عبدالله، دو حزب مذکور آماده حضور در انتخابات آتی هستند و بعید به نظر می رسد موضوع کمیسیون انتخابات به مانعی برای دستیابی به نقاط مشترک تبدیل شود.

عضو ارشد اتحادیه میهنی خاطرنشان کرد: حزب ما در آخرین نشست طرفین، موضوع پست ریاست جمهوری عراق و سایر پست ها را مطرح نکرده است. بلکه اصول مورد توافق طرفین، زمینه را برای دستیابی به راه حل درباره پست های متعلق به کردها از جمله ریاست جمهوری عراق فراهم خواهد کرد.

ستران عبدالله تأکید کرد: اصرار اتحادیه میهنی کردستان بر در اختیار داشتن پست ریاست جمهوری عراق به معنی آن نیست که موضوع به اختلافی بین آن و حزب دمکرات کردستان تبدیل شود. بلکه برعکس، می تواند زمینه ای برای توافق بین طرفین باشد.

کد خبر 23927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha