عضو ارشد اتحادیه میهنی: درباره پست ریاست جمهوری عراق و استانداری کرکوک، سازش نمی کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان تأکید کرد این حزب درباره پست ریاست جمهوری عراق و استانداری کرکوک با حزب دمکرات سازش نخواهد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از هاوولاتی، "پولا سیروان طالبانی" عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی و مسئول دفاتر خارج از کشور در این حزب، گفت: هر پستی که اتحادیه میهنی خودش را مستحق دریافت آن بداند برای آن، نامزد معرفی خواهد کرد. پست ریاست جمهوری عراق نیز، سهم اتحادیه میهنی کردستان است و خودش نامزد این پست را معرفی خواهد کرد و پس از شروع گفتگوها برای تشکیل دولت و مشخص شدن نامزد پست های مختلف، در این باره گفتگو خواهد شد.

پولا طالبانی افزود: همیشه پست ریاست جمهوری به اتحادیه میهنی تعلق داشته است و در مقابل، توافقی وجود داشته است که براساس آن ریاست اقلیم کردستان و چند پست دیگر به حزب دمکرات واگذار شود. همچنین علاوه بر توافقنامه استراتژیک، چندین توافقنامه دیگر بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات وجودارد و هیچ توافقی نیز به صورت رسمی لغو نشده است.

عضو ارشد اتحادیه میهنی افزود: استانداری کرکوک، براساس هر معیاری که مورد سنجش قرار گیرد، حق اتحادیه میهنی کردستان است و به هیچ عنوان در این باره سازش نخواهیم کرد. به ویژه اینکه در استان کرکوک، بیشترین آرا را به دست آورده ایم و بیشترین تعداد کرسی های استان در مجلس عراق نیز به ما تعلق دارد. از طرف دیگر، شرایط و مردم کرکوک نیز ایجاب می کنند که پست استانداری آن به اتحادیه میهنی تعلق داشته باشد.

طالبانی در پاسخ به سؤالی درباره تصمیم اتحادیه میهنی در صورت اصرار حزب دمکرات بر داشتن نامزد برای پست ریاست جمهوری عراق گفت: امیدواریم در این باره نیز مانند سایر پست های مرتبط با کردها توافقی صورت بگیرد و به مشکلی در این زمینه تبدیل نشود تا بتوانیم همه تلاش هایمان را در زمینه دفاع از حقوق کردها متمرکز کنیم. از طرف دیگر هنوز برای گفتگو کردن برای جلوگیری از تبدیل وضعیت به رقابت بر سر این پست، وقت داریم.

کد خبر 23899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha