توسعه ایلام با اعتبارات عمرانی محقق نمی شود

سرویس ایلام - رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در جلسه شورای برنامه ریزی استان عنوان کرد: توسعه ایلام با اعتبارات استانی محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، بهزاد علیزاده گفت: کل اعتبارات استان ۳۴۷۴ میلیارد تومان در سه بخش است که اگر کل بودجه استان محقق شود ارزشش به اندازه تکمیل پروژه نیمه تمام سامانه گرمسیری نیست:

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم بودجه استان را با اعتبارات استانی به پیشرفت برسانیم موفق نخواهیم شد و استان‌های اگر توسعه پیدا کرده‌اند به خاطر سهمشان نبوده است.

نماینده مردم استان در مجلس با بیان اینکه از سهمی که دولت به ایلام داده ناراحت هستیم، ادامه داد: اشتغال و پروژه‌های نیمه تمام مشکلات مهم استان هستند که باید برای حل آنها از فاینانس استفاده کنیم و از ظرفیت بانک ها در ماده ۵۶ استفاده کنیم که تاکنون یک اتفاق در این راستا در استان نیفتاده است و موجب شده پروژه‌های نیمه تمام استان ۱۰ و ۱۵ ساله شده‌اند.

علیزاده خطاب به مدیران اجرایی استان تصریح کرد: تجربه ۱۵ ماهه بنده در مجلس این را می‌گوید که مدیران معدودی در استان ایلام پیگیر امور حوزه کاری در مرکز هستند و گاها با وجود پیگیری نمایندگان باز هم بوده‌اند مدیرانی که حاضر به پیگیری مطالبات نشده‌اند.

علیزاده ادامه داد: مدیران بدانند که نمایندگان در مقابل آن‌ها نیستند بلکه هماهنگ و همراه با آنان هستند که این منوط به کار کردن مدیران در استان است.

وی با اشاره به پیگیری‌های مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گفت: در این سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به صورت ویژه تصمیماتی گرفته‌اند و همچنین باید برای افزایش تخصیص ۱۴۰۱ تلاش کنیم که در این راه استاندار، نمایندگان و سازمان برنامه کمک کننده باشند.

علیزاده در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی شرکت های بزرگ گفت: دستگاه‌ها باید بدانند محل هزینه کرد همان محلی است که پروژه‌ها هستند و هر کدام باید در محل خود هزینه شود و اگر انحرافی صورت بگیرد هم دستگاه‌های نظارتی و هم نمایندگان مجلس باید برخورد داشته و سکوت نکنند.

کد خبر 23801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha