درخواست عمومی برای نام‌گذاری یکی از نقاط بدره به نام تشمال اللهیار خان

سرویس ایلام - رئیس شورای شهر بدره در خصوص درخواست عمومی برای نام‌گذاری یکی از خیابانهای بدره به نام تشمال اللهیار خان به کردپرس گفت: اين خواسته قطعاً پيگيری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در آموزه‌های همه اديان، آنجا كه می گويد نيكي‌های همديگر را از ياد نبريد و نيز بر اساس انديشه‌ انسان‌های فكور و برتر، آنجا كه می گويد... مرد نكونام نميرد هرگز، همچنين به باور اكثر روان‌شناسان، پذيرش و احترام به نيكی ها، سلامت روحی و اصالت فرد را نشان می دهد، ما را به نتيجه خواهد برد كه نبايد اجازه داد نام و رفتارهای منحصر به فرد انسان‌هایی که در ميان ما به سان ستون‌هایی پايدار بوده‌اند از ذهن‌ها و قبل از آن از قلب‌ها رخت بندند.

از ميان اين‌گونه انسان‌ها شخصيتی مانا در قلب‌های مردم شهرستان بدره و استان ایلام به نام مرحوم تشمال اللهيارخان مولایی، بزرگ بخش عليشروان و شهرستان بدره دارای نامی نیکو و شایسته احترام و تکریم است که بزرگی این افراد، بخشی از حافظه جمعی و هویت ماست.

اللهیار خان حتی در دوران واليان، آنجا كه اداره قلمرویی از دست آنها خارج بود، خلأ نظم و ترتيب را با و به نام قانون مشخص منطقه پر می كرد. اين شخصيت قطعاً فرامنطقه‌ای آوازه وجودش در ضمير و قلب انسان‌هایی است كه به باورهای امثال سعدی جا گرفته و به نظر پاك ناشدنی است.

به مثابه پاسداشت و جاودانگی نام اين مرد اصالت‌مند و بزرگ، قرار است در قلب خاستگاهش بدره، نقطه‌ای درخور شأن ايشان ثبت شود.

شیرزاد كريمی رئيس شورای شهر بدره در گفت‌وگو با كردپرس گفت: شخصاً و غالب مردم بدره ارادتی ويژه به اين مرد بزرگ الهيارخان مولایی دارند و از ديرباز با رفتارهای اجتماعی و تعامل خيرانديشانه‌اش از دور و نزديك آشنا هستم.

وی اضافه كرد: موضوع نامگذاری نقطه‌ای درخور شأن مرحوم الهيارخان مولایی همانند خيابان، ميدان يا... تقاضایی قابل احترام، پذيرش و پيگيری است.

كريمي تأكيد كرد: اين خواسته قطعاً پيگیری خواهد شد.

در همين ارتباط شهردار بدره با استقبال از چنين تقاضایی و طرح چنين موضوعی به خبرنگار كردپرس گفت: تقاضای مكتوب چنين طرحی به كميته نامگذاری شهرستان بدره ارجاع و پيگيری میشود.

امين‌الله محمدرشيدی گفت: برای تحقق چنين طرحی، پيگيری‌های لازم از طريق كميته مذكور به عمل خواهد آمد.

گزارش: علی صفری

کد خبر 23775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha