5 کیلوگرم طلای قاچاق در مرز مریوان کشف شد

سرویس کردستان - فرمانده مرزبانی کردستان گفت: 5 کیلو و 149 گرم طلا به ارزش 66 میلیارد و 950 میلیون ریال در نوار مرزی مریوان کشف شد.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ محمدعارف سپهری گفت: در راستای حراست از مرزها و تشدید اقدامات کنترلی، مرزبانان هنگ مریوان با انجام کارهای تحقیقاتی و بررسی همه جانبه در سطح نقاط مرزی از قصد قاچاقچیان مبنی بر انتقال محموله زیورآلات قاچاق به کشور مطلع شدند.

وی افزود: در همین رابطه موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و مرزبانان با اجرای کمین و بهره گیری از تجهیزات فنی در حوزه مرزی «ته ته» مستقر شدند.

فرمانده مرزبانی کردستان اظهار کرد: مرزبانان پس از ساعت‌ها کمین با قاچاقچیان که قصد ورود غیرقانونی به خاک کشور را داشتند روبرو شدند و با اخذ موضع مناسب سد راه آنان شدند.

سرهنگ سپهری با اشاره به اینکه تلاش و اقدامات اطلاعاتی با استفاده از ابزارهای مختلف برای دستگیری قاچاقچیان ادامه داد، یادآور شد: مرزبانان در این ماموریت موفق به کشف 5 کیلو و 148 گرم و 920 سوت طلا شامل گردنبند، دستبند، گوشواره و انگشتر به ارزش 66 میلیارد و 950 میلیون ریال شدند.

وی به اشراف و آمادگی عملیاتی مرزبانان در طول 227 کیلومتر مرزهای استان اشاره کرد و ادامه داد: به منظور برخورد قاطع با هرگونه تجاوز مرزی، تردد غیر مجاز و قاچاق کالا اقدامات گسترده‌ای در مرزهای کردستان انجام گرفته و مأموران با بهره‌گیری از تجهیزات فنی و گشت‌های روزانه مانع هرگونه تحرک غیرقانونی می شوند.

کد خبر 23752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha