دلایل بالا بودن قیمت کالاهای اساسی در کردستان باید بررسی شود

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: بالا بودن قیمت کالاهای اساسی در کردستان قابل قبول نیست و اگر قیمت یک کالا در استان بالاتر از میانگین کشوری است باید بررسی شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی‌کوشا در بیستمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان گفت: کارگروه تنظیم بازار باید در ابتدای جلسات جدول مقایسه میانگین قیمت کالاهای اساسی در کشور و استان را ارائه کند.

وی با بیان اینکه باید با ارایه دقیق این اعداد وضعیت خود در کشور را بسنجیم و براساس این اطلاعات دقیق موضوع را ریشه‌یابی بکنیم، اظهار کرد: اگر در یک کالا در استان از قیمت میانگین کشوری بالاتر هستیم دلیل و چرایی این موضوع باید حتما بررسی شود تا با ارائه راهکارهای مناسب این موضوع را پیگیری و حل کنیم.

استاندار کردستان افزود: نکاتی در صحبت‌های رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت در مورد متغایر بودن قیمت ها عنوان شد که تا حدودی درست است اما این کل موضوع نیست.

زارعی کوشا ادامه داد: اینکه کردستان استانی صنعتی نیست و بازار و واحدهای خرده‌بازار زیاد می‌شود و به خاطر پایین بودن سود گران‌فروشی می‌کنند شاید بخشی از موضوع باشد ولی همه موضوع نیست.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تورم در استان هم باید در گزارشات به طور کامل و جامع مورد بررسی و به آن پرداخته شود، یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی باید یک آسیب‌شناسی در این مورد از وضعیت سال گذشته انجام دهد و در جلسه بعد ارائه کند.

تامین بیش از 1000 تن میوه شب عید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: از ابتدای امسال تا امروز ۲۵۵ هزار تن نهاده دامی توزیع کرده‌ایم و تا دو ماه آینده هم انبارهای پشتیبانی ذخیره دارند.

محمدفرید سپری با بیان اینکه در مجموعه جهاد کشاورزی، نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها را ۱۰۰ درصد و تا ۴۵ روز تامین می‌کنیم، گفت: در سال جاری ۳۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، ۹ درصد افزایش دارد.

وی اظهار کرد: در آبان ماه امسال ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه با ۲۲ درصد رشد و در آذر ماه جاری هم تاکنون ۳ میلیون و ۴۹۳ هزار قطعه با 15 درصد افزایش در استان جوجه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۳.۵ درصد از کل جوجه‌ریزی کشور در کردستان بوده که این اتفاق خوبی برای استان است، افزود: 900 تن برنج هندی و تایلندی و ۴۳۲ تن مرغ منجمد و ۴۰ تن گوشت منجمد هم در کردستان توزیع شده که نقش مهمی در تنظیم بازار استان داشته است.

سپری ادامه داد: توزیع این کالاهای اساسی همچنان در استان ادامه دارد و از فردا هم ذخایر استراتژیک گوشت قرمز در استان با تولیت شرکت پشتیبانی امور دام و کشتارگاه سنندج انجام می شود.

وی با بیان اینکه در ماه جاری هم ۲ هزار و ۲۲۵ تن روغن در سطح استان توزیع شده است، یادآور شد: در راستای تامین میوه شب عید نیز ۷۰۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب خریداری و توزیع می‌شود.

کد خبر 23705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha