راهپیمایی مردم آنکارا و استانبول در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت

سرویس ترکیه - هزاران تن از مردم در شهرهای آنکارا و استانبول در اعتراض به سیاست های اقتصادی حکومت به خیابان ها رفتند و خواهان استعفای دولت شدند.

به گزارش کردپرس، هزاران تن از شهروندان ترکیه در شهرهای آنکارا و استانبول در اعتراض به سیاست های اقتصادی حکومت و فساد گسترده و تبعیض های اجتماعی به راهپیمایی پرداختند و خواهان استعفای دولت شدند.

در این راهپیمایی که با فراخوان کنفدراسیون اتحادیه کارگران و کارمندان دولتی (KESK) انجام شد، همراه با هزاران تن از مردم، اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، حزب جمهوری خواه خلق (CHP)، حزب کارگر ترکیه (TIP)، حزب زحمتکشان (EMEP)، حزب چپ (Sol Parti)، انجمن خانه های ملت، حزب سوسیالیست فرودستان (ESP)، حزب کمونیست ترکیه (TKP)، اتاق پزشکان ترکیه، اتاق بازرگانی ترکیه (TTB)، اتاق های معماران و مهندسان ترکیه (TMMOB) و سازمان انجمن های علویان دموکراتیک (DAD) حضور داشتند.

در راهپیمایی آنکارا بنرهایی با مضامین «شانه به شانه در برابر فاشیسم»، «با بیکاری و فقر کنار نمی آییم»، «بودجه ای برای حمایت از کارگر و مردم می خواهیم»، «نظام راهزنان را واژگون خواهیم کرد»، «برده آینده ننگین نخواهیم بود» حمل شدند. همچنین شعارهایی از جمله «زنده باد مبارزه سازمان یافته ما»، «با مقاومت پیروز می شویم»، «جوانان AKP را محاکمه خواهند کرد»، «سرکوب نمی تواند ما را بترساند» علیه حکومت تکرار شد.

محمت بوزگِییک، رئیس مشترک KESK در سخنان خود در این تجمع گفت: «حکومت می گوید مردم با فقر امتحان می شوند و باید صبور باشند. در حالی که خودشان در کاخ هایشان زندگی می کنند، از ما می خواهند که قدردان این وضعیت باشیم و صبوری کنیم. کسانی که خودشان در خارج از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را با دلار می خرند، به ما می گویند "پولی را که دولت به شما می دهد به دلار تبدیل نکنید، کسانی که دلار بخرند بی اخلاق هستند." ما پولمان کجا بود که با آن دلار بخریم. ما با این پول حتی تا وسط ماه هم نمی توانیم زندگی مان را اداره کنیم. حکومت سرمایه داری بی اخلاق است نه کارگر فقیر.»

بوزگِییک از حکومت خواست تا به جای تبعیض های نژادی و جنسیتی، و کشتن زندانیان سیاسی در زندان ها، به مبارزه با بی عدالتی بپردازد. او گفت: «ما خواهان یک بودجه طرفدار مردم و زحمتکشان هستیم. ما سهم خود را از بودجه می خواهیم. ما خواهان از بین رفتن فساد در دستگاه حکومت هستیم.»

مردم در شهرهای استانبول و آنکارا خواهان استعفای دولت شدند.

کد خبر 23686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha