31 میلیارد تومان زکات در کردستان جمع آوری شد

سرویس کردستان - معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان گفت: از اول امسال تا کنون 31 میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش کرد پرس، هیوا رحیمی گفت: تعهد شورای زکات استان در زمینه جمع‌آوری این فریضه الهی برای سال جاری 41 میلیارد و 600 میلیون تومان است که تا این لحظه 31 میلیارد تومان از این میزان جمع‌آوری شده است.

وی اظهار کرد: این زکات در سرفصل‌های مختلف زکات فطریه، زکات مالتجاره و مستحبی و غلات جمع‌آوری شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه 20 میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری شده در استان مربوط به زکات فطریه بوده است، افزود: بیشترین زکات جمع‌آوری شده در استان مربوط به شهرستان دیواندره است.

رحیمی در زمینه هزینه زکات در استان هم بیان کرد: 90 درصد از زکات جمع‌آوری شده استان در سال‌جاری در بخش کمک به نیازمندان و فقرا و 10 درصد در بخش پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی ادامه داد: در راستای ترویج و نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ زکات در استان 83 مبلغ زکات در شورای زکات استان بکارگیری و 673 نفر نیز به عنوان مبلغین افتخاری با شورای زکات استان همکاری دارند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه زکات در 210 روستای سطح استان جمع‌آوری می‌شود، یادآور شد: تلاش در راستای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ زکات با توجه به نقش این مهم در کمک به نیازمندان و از بین بردن ریشه‌های فقر به عنوان یک اولویت در دبیرخانه شورای زکات استان دنبال می‌شود.

کد خبر 23454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha