٢٥ درصد شبکه های توزیع آب شرب آذربایجان غربی فرسوده هستند

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، گفت: 25 درصد شبکه های توزیع آب شرب در آذربایجان غربی نیاز به اصلاح و بازسازی دارند و بدین منظور در سال جاری 25 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش کردپرس، لطیف خوش سیرت در یک گفت و گوی خبری بیان کرد: عمر مفید بخشی از شبکه های توزیع آب در استان رو به اتمام است و از نظر فرسودگی نیاز به اصلاح دارند.

او با بیان اینکه انجام عملیات اصلاح شبکه های فرسوده نیاز به اعتبارات بالایی دارند، افزود: در این راستا شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با برنامه ریزی های مدون و اولویت گذاری مناطق، اقدام به اصلاح شبکه های توزیع فرسوده می کند.

خوش سیرت اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده را جزو برنامه های سال جاری عنوان کرد و گفت: در این راستا مناطق پر اتفاق و یا مناطقی که در آن مشترکین با مشکل فشار آب مواجه هستند، در اولویت اصلاح و بازسازی شبکه های آّبرسانی قرار دارند.

او اضافه کرد: به همین منظور در سال جاری برای اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده آب شرب استان، 25 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در ادامه از تصویب 872 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی شهری و روستایی استان در سال جاری خبر داد.

خوش سیرت گفت: از این میزان اعتبار مصوب 710 میلیارد تومان برای طرح های آبرسانی روستایی و مابقی نیز برای اجرای طرح های تامین آب شرب شهرها است.

او افزود: با پی گیری های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین فرمانداران شهرستان ها، اعتبارات بخش آب روستایی از 90 میلیارد تومان سال گذشته به 710 میلیارد تومان افزایش یافته است.

خوش سیرت با اعلام اینکه با اختصاص اعتبارات مصوب و اجرای طرح های آبرسانی، بخش عمده ای از مشکلات آب شرب در روستاهای استان رفع خواهد شد، گفت: این اعتبارات در قالب 91 پروژه آبرسانی در سطح 852 روستای مشکل دار از نظر تامین آب شرب صرف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی،در خصوص اجرای پروژه های تامین آب شرب شهری نیز اظهار کرد: با تصویب 162 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری، 65 پروژه تامین آب شرب در سطح شهرهای استان عملیاتی می شود.

او احداث مخازن ذخیره آب، حفر و تجهیز چاه ها، اجرای خطوط انتقال و اصلاح شبکه های فرسوده آب را از جمله این طرح ها اعلام کرد.

کد خبر 23428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha