جابجایی بیش از ۲ میلیون تن کالا در استان ایلام / ۷۰ کیلومتر از جاده‌های ایلام روکش آسفالت شد

سرویس ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه استان از جابجایی بیش از ۲ میلیون تن کالا در استان ایلام خبر داد و گفت: جاده های ایلام یک سرمایه ملی هستند و باید محافظت شوند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نورالله دلخواه اظهار کرد: رانندگان عزیز کشور به فتوای تاریخی امام راحل در سال ۶۲ در بحبوحه جنگ حماسه آفریدند و وارد عمل شدند و ارزاق مورد نیاز مردم را از بنادر به اقصی نقاط کشور انتقال دادند و امروز به یاد این حماسه، قدرددان زحمات رانندگان عزیز هستیم و تلاش ما بر این است که با تلاش همکاران، بستری مناسب برای حمل و نقل مردم و رانندگان فراهم کنیم.

وی ابراز کرد: با توجه با مشکلات اعتباری و بودجه ای اقدامات بسیار ارزشمندی در زمینه نگهداری راه های استان انجام شده است، در حال حاضر چهارصد نفر پرسنل در بخش حمل و نقل و راهداری و پایانه مرزی را در این نهاد فعالیت می کنند و نگهداری ۳ هزار و ۱۷۸ کیلومتر مسیرها و جاده های مواصلاتی استان را برعهده دارند.

دلخواه با اشاره به اینکه همچنین ۷ هزار دهنه پل کوچک و بزرگ در مسیرهای مواصلاتی استان وجود دارد، یادآور شد: ما امروز باید به نگهداری سرمایه های کشور و راه ها و جاده های کشور بپردازیم و ارزش کار همکاران ما در این تنگنای اعتباری بسیار ارزشمند است، ما نمی گوییم که راه های استان، مشکلی ندارند اما با تلاش همکاران ما، این راهها در طول سال نگهداری و حفاظت می شوند.

او گفت: نگهداری راه ها به قیر وابسته است که در طول مدت ۴ سال گذشته قیمت قیر حدود ۱۰ برابر رشد داشته است، راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان دستگاه نگهدارنده و خدمات رسانی مردم مطرح است و مردم نیز از ما انتظار دارند و برای نگهداری جاده ها باید درآمد پایدار وجود داشته باشد که همیشه بتوان حفظ و نگهداری جاده ها، دچار مشکل اعتباری نشود.

دلخواه با اشاره به اینکه در استان با توجه به اینکه خط آهن و ریل نداریم حمل نقل در سطح استان به جاده ای و هوایی محدود می شود، ابراز کرد: سطح بسیار بزرگی از حمل نقل در استان از طریق مسیر جاده ای و زمین انجام می شود و جابجایی بیش از ۲ میلیون تن کالا و ۵ میلیون نفر در طول سال بر عهده این نهاد است که به طور قطع نگهداری و مدیریت سیستم حمل و نقل جاده ای استان بسیار مهم و ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه طرح زمستانی راهداری در سطح استان با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط به ویژه پلیس راهور شروع شده است، گفت: با توجه به محدودیت های مالی که وجود دارد با تلاش همکاران، ۳۴ اکیپ راهداری در مسیر جاده های استان فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی در جاده ها، سرقت تابلوهای‌ جاده های مواصلاتی است که نقش مهمی در ایمنی جاده های استان دارند، افزود: تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مسیرها و جاده ها یکی امر ضروری برای حفظ سلامت مسافران و رانندگان است و باید تلاش کرد با فرهنگ سازی مناسب از سرقت و تخریب تابلوها در مسیرها و جاده ها جلوگیری کرد.

دلخواه از ثبت بیش از ۲۵ میلیون و ۶۳۴ تردد وسایل نقلیه از اول سال جاری تاکنون در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: بیش از ۱۰۷ دستگاه دوربین ثبت تخلف و تردد شمار و همچنین سه تابلو متغیر در محورهای مواصلاتی استان ایلام فعال است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی هموطنان در خصوص اطلاع‌رسانی وضعیت جاده‌های استان است و به مردم توصیه می‌شود پیش‌از سفر حتماً از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

کد خبر 23383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha