مالکی در دیدار با زیباری: قبل از تأیید نتایج انتخابات، شکایت ها  با دقت بررسی شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر اسبق عراق در دیدار با هیأت مذاکره کننده حزب دمکرات کردستان در بغداد به ریاست هوشیار زیباری، خواستار "بررسی جدی و بی طرفانه شکایات و اعتراضات انتخاباتی" در دادگاه عالی فدرال قبل از تأیید نتایج شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، نوری مالکی در دفترش در بغداد میزبان هیأت حزب دمکرات کردستان به ریاست هوشیار زیباری وزیر امور دارایی و خارجه اسبق عراق بود.

براساس بیانیه صادره از دفتر نوری مالکی، در این دیدار طرفین درباره آخرین تحولات روند سیاسی و امنیتی عراق و پیامدهای بحران ناشی از اعلام نتایج انتخابات و مشکلات به وجود آمده پس از آن مورد بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: نوری مالکی در این دیدار بر اهمیت توافق میهنی به عنوان راه حل برای بحران کنونی و ضرورت نزدیک کردن دیدگاه جریانات سیاسی و تلاش برای هماهنگ کردن مواضع با هدف مواجه شدن با رویدادهای آتی تأکید کرد.

هوشیار زیباری نیز در این دیدار، ضمن تقدیر از مواضع و تلاش های نوری مالکی برای نزدیک کردن دیدگاههای جریانات مختلف عراق و تلاش برای خدمت به آن کشور و شهروندانش، تأکید کرد حزب دمکرات نیز دیدگاه و روند مشابهی را پیگیری می کند.

رئیس هیأت مذاکره کننده حزب دمکرات کردستان همچنین خواستار ادامه گفتگوها برای یافتن راه حلی برای پایان دادن به بن بست سیاسی در عراق شد.

کد خبر 23379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha