ترافیک گریبانگیر ارومیه/ اسنپ 16 هزار خودرو  در شهر دارد

سرویس آذربایجان غربی- رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی ارومیه، مهاجرت به این شهر را عامل افزایش ترافیک خواند و گفت: ترافیک یکی از مهمترین موضوعات مدیریت شهری است.

به گزارش کردپرس، از شهرداری؛ نقی کریمی در نشست هفتگی کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر به موضوع ترافیک شهری اشاره کرد و آن را موضوعی مهم در مدیریت شهری دانست و گفت: هر جا بحث ترافیک مطرح می شود موضوع اتوبوس ها پیش می آید.

او وجود تاکسی های اینترنتی از جمله "اسنپ" را پدیده ای غیرقابل انکار توصیف کرد که زمینه سامان دادن به نگاه سنتی مدیران در ترافیک شهری و حمل و نقل عمومی را فراهم کرده است.

رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: امروز اسنپ در ارومیه 16 هزار و 500 خودروی فعال دارد که این رقم سه برابر تاکسی های شهری است و این رقم نشان می دهد حتی اگر اتوبوس ها بخواهند اعتصاب هم کنند تأثیر منفی در روند حمل و نقل عمومی ایجاد نمی شود.

کریمی با انتقاد از نگاه اقتصادی به شهرداری افزود: شهرداری مرکز اقتصادی و درآمدزایی نیست بلکه وظیفه اش ارائه خدمات است و نباید صرفا با دید اقتصادی به شهرداری نگریست.

او با اشاره به اینکه مردم رغبتی برای پرداخت عوارض ندارند، گفت: باید برای ترغیب مردم انرژی صرف کنیم. همچنین اخذ عوارض از خودروها باید به روزرسانی شود چرا که مراجعه به منابع جدید درآمدی بهتر از این است که طبقه آسیب پذیر برای پرداخت حق و حقوق شهرداری تحت فشار قرار بگیرند

رییس کمیسیون عمران، شورای شهر ارومیه بار دیگر خواستار پیگیری برای اختصاص سهم شهرداری از محل جریمه های راهنمایی و رانندگی شد و گفت: اختصاص سهم شهرداری از محل جریمه راهنمایی و رانندگی باید محقق شود و از نمایندگان مجلس برای تحقق این موضوع کمک خواهیم خواست.

او در پایان همچنین خواستار بررسی این موضوع شد که آیا شهرستان ارومیه هم جزو شهرهای آلوده کشور محسوب می شود و اگر اینطور است این آلودگی چه میزان تأثیر منفی برروی سلامت شهروندان دارد.

گفتنی است؛ ارومیه با داشتن ۸۰ خودرو به ازای هر ۱۰۰۰ نفر یکی از پرترافیک ترین شهرهای ایران خوانده می شود. روزانه بیش از ۲۵۰ هزار خودرو در سطح شهر تردد می‌کنند و خیابان‌ها و معابر سطح شهر جوابگوی این تعداد خودرو نیستند.

کد خبر 23317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha