افزایش کمک مالی سوئد به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- سوئد قول داده است میزان کمک های مالی خود به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را تا سال 2023 به 376 میلیون دلار افزایش دهد.

به گزارش کردپرس، نشریه میدل ایست مانیتور به نقل از وزیر خارجه سوئد، از افزایش کمک های مالی سوئد به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، بعد از دیدار وزیر خارجه این کشور با هیئتی از مقامات کرد سوریه خبر داده است.

آن لینده، وزیر خارجه سوئد اوایل این هفته از دیدار با رهبران ارشد اداره خودگردان شمال سوریه از جمله الهام احمد، رئیس شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داد. او بر نقش فعال کشورش در حمایت از کردهای سوریه تاکید کرد.

بر اساس برخی گزارشها، دولت سوئد تاکنون حدود 210 میلیون دلار به کردهای سوریه کمک مالی کرده است.

بر اساس گزارش نشریه میدل ایست مانیتور، آن لینده بعد از دیدار با مقامات اداره خودگردان کردی در شمال سوریه اعلام کرده است میزان کمک های مالی سوئد به کردها تا سال 2023 به حدود 376 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

سوئد در سال های گذشته نیز حمایت خود را از کردهای سوریه اعلام کرده بود که این مسئله ترکیه را خشمگین کرده است زیرا آنکارا نهادهای تحت کنترل کردهای سوریه را وابسته به پ.ک.ک و تروریستی می خواند.

رسانه های دولتی ترکیه درباره کمک مالی سوئد به کردهای سوریه نوشته اند سوئد این کمک ها را در اختیار نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق یا YPG قرار داده که از نظر ترکیه یک نیروی تروریستی محسوب می شود.

کد خبر 23278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha