داعش همچنان در سوریه فعال است/همکاری با نیروهای دموکراتیک سوریه را ادامه می‌دهیم

سرویس سوریه-سخنگوی ائتلاف بین المللی علیه داعش، گفت:ائتلاف به مشارکت خود با نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه می دهد

به گزارش کُردپرس، سرهنگ جوئل هارپر، سخنگوی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش روز گذشته در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های شمال سوریه، گفت: «داعش همچنان در سوریه فعال است، و اگر اجازه قدرت‌گیری آن داده شود، یک تهدید وجودی محسوب می شود».

روز شنبه، داعش از طریق رسانه‌های نزدیک به خود، مسئولیت حمله به مقر نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک را در شهر دیرالزور در شرق سوریه بر عهده گرفت.

هارپر افزود:ائتلاف به مشارکت خود با نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه می دهد و ما به مبارزه با داعش در سوریه ادامه می‌دهیم تا دوباره منطقه را تهدید نکند.

بر اساس سند دفتر نظارت نظامی یگان‌های ویژه نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای امنیت داخلی (آسایش) با مشارکت نیروهای ائتلاف بین‌المللی، در ماه اکتبر گذشته ۵۷ عضو و سرکرده داعش و هسته‌های شبه‌نظامی فعال داعش در شمال شرق سوریه توسط این نیروها دستگیر شده‌اند.

اظهارات سخنگوی ائتلاف پس از آن بیان شد که دولت عراق روز پنجشنبه گذشته "پایان ماموریت رزمی نیروهای ائتلاف و خروج رسمی آنها را از عراق" اعلام کرد.

سخنگوی ائتلاف گفت: این ماموریت هنوز به پایان نرسیده است و اعلامیه اخیر دولت عراق تایید کرد که تنها تمامی نیروهای رزمی طبق توافق جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، این‌کشور را ترک کرده اند.

وی خاطرنشان کرد که "از ائتلاف دعوت شده است تا همچنان با ارائه مشاوره، کمک و توانمندسازی به نیروهای عراقی، در عراق بماند."

روز شنبه، ژنرال مک کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا، در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: «علیرغم تغییر نقش نیروهای آمریکایی در عراق به نقش غیر جنگی، آنها به تأمین هوایی و پشتیبانی و سایر کمک های نظامی در نبرد عراق علیه داعش ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد، کشورش تعداد ۲۵۰۰ سرباز خود را در عراق حفظ خواهد کرد.

کد خبر 23210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha