2300 کیلومتر شبکه برق در کردستان نیازمند اصلاح و بهسازی است

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: طبق آخرین آمار، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه برق استان ضعیف بوده و نیازمند اصلاح و بهسازی است.

به گزارش کرد پرس، هیوا لهونیان گفت: در مجموع 5 هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در استان وجود داشت که از این رقم 3 هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده و ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن نیز باقی مانده است.

وی اظهار کرد: امسال بیش از ۸۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق با یک هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال هزینه، اصلاح و بهسازی شده است و تا پایان سال جاری به ۲ هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: تاکنون شبکه فشار ضعیف برق شهری و روستایی شهرستان کامیاران، بخش شهری شهرستان‌های سروآباد، دهگلان، دیواندره و برق شمالی سنندج به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

لهونیان ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، امسال قرار است شبکه برق شهری (برق جنوبی) و روستایی شهرستان سنندج، بخش شهری مریوان و روستایی دهگلان نیز به اصلاح و بهسازی شود.

وی بیان کرد: ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز از جمله مزیت‌های اصلاح شبکه ضعیف برق است.

کد خبر 23080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha