استاندار: کمیته پژوهش به صورت متمرکز در استان ایلام تشکیل شود

سرویس ایلام - استاندار ایلام در «نشست هم‌ اندیشی روش‌های مشارکت مراکز علمی در توسعه و بهبود وضعیت استان» بر تشکیل کمیته پژوهش به صورت متمرکز در استان ایلام جهت بومی‌سازی تحقیق و پژوهش‌ها متناسب با نیازهای استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام‌نیا اظهار کرد: ادارات و نهادهای استان نیازهای خود را در زمینه نوآوری و فناوری به منظور ایجاد اشتغال و توسعه استان به دانشگاه‌های استان بدهند تا نیازهای ادارات را در زمینه پژوهش و تولید علم برآورده کنند.

وی خواستار بومی‌سازی تحقیق و پژوهش‌ها متناسب با نیازهای استان شد و گفت: به منظور کیفی کردن موهبت های الهی در استان باید متناسب با ظرفیت های این دیار تحقیق و پژوهش و عمل آید.

وی با بیان اینکه تمام امکانات مادی و معنوی استان باید در زمینه کمک به تحقیق و پژوهش بسیج شوند، ادامه داد: اگر در ادارات کمترین توجه به پژوهش می‌شود، بیانگر این است که هنوز اهمیت پژوهش را درک نکرده‌ایم.

بهرام‌نیا با تاکید بر اینکه در استان باید کمیته هدفمند پژوهش به صورت متمرکز شکل بگیرد و از موازی کاری پیشگیری و پرهیز شود، ادامه داد: ادارات و نهادهای استان نیازهای خود را در زمینه نوآوری و فناوری به منظور ایجاد اشتغال و توسعه استان به کمیته پژوهش استان بدهند تا نیازهای ادارات را در زمینه پژوهش و تولید علم برآورده کنند.

وی خواستار تخصیص بودجه لازم به انجام امورات پژوهشی هدفمند در استان شد و افزود: سازمان برنامه و بودجه ردیف اعتباری حوزه پژوهش را مدیریت و در پایان سال گزارش کار دهد.

کد خبر 22923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha