توجه به هنر موسیقی اصیل و بومی اولویت حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان است

سرویس کردستان - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، توجه به موسیقی اصیل و بومی را یکی از اولویت های حوزه عنوان کرد و گفت: حمایت از فعالیت های این بخش همواره در دستور کار حوزه هنری کردستان قرار داشته است.

به گزارش کرد پرس، امین مرادی در جریان نشست مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور در سنندج، گفت: امروز سنندج جزو شهرهای خلاق موسیقی در جهان به شمار می رود و به همین دلیل نیاز است که به ظرفیت ها و استعدادهای این بخش بیش از گذشته توجه شود.

وی با بیان اینکه کردستان یکی از قطب های اصلی موسیقی در کشور به شمار می رود، اظهار کرد: موسیقی در کردستان در فرهنگ و باور مردم ریشه دارد و به همین دلیل است که این هنر به صورت خانوادگی در کردستان دنبال و پیگیری می شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اشاره به خانواده های کامکارها، عندلیبی ها و یوسف زمانی ها به عنوان فعالان و پیشکسوتان عرصه موسیقی این منطقه، افزود: حمایت از موسیقی اصیل و بومی در استان کردستان همواره در دستور کار حوزه هنری قرار داشته و خوشبختانه در این راستا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

مرادی به انتشار 9 آلبوم موسیقی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر چندین آلبوم دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم که بتوانیم تا پایان سال جاری دو آلبوم موسیقی دیگر نیز تولید و روانه بازار کنیم.

وی به فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در عرصه موسیقی کردی در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش نیز حوزه هنری انقلاب اسلامی پیشگام است و تاکنون در این راستا سه عنوان کتاب منتشر شده و دو عنوان دیگر نیز در دست انتشار قرار دارد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اشاره به تدوین دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان، بیان کرد: در این دانشنامه نیز سه عنوان به حوزه موسیقی کردستان اختصاص پیدا کرده و انتظار داریم که تا پایان سال جاری یکی از این عناوین چاپ و روانه بازار شود.

در ادامه این نشست مسئول واحد موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نیز ضمن ارارئه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته، گفت: با شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت های موسیقی در کردستان و حتی دیگر نقاط کشور و جهان متوقف شد.

کژوان ضیاء الدینی با اشاره به خسارت های وارد شده به هنر به ویژه موسیقی، اظهار کرد: انتظار داریم که با بهبود وضعیت و شرایط زمینه برای رشد و ارتقاء فعالیت ها و برنامه های مرتبط با هنر موسیقی در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان فراهم شود.

کد خبر 22504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha