دستور دولت  اقلیم کردستان برای ارسال نیروهای بیشتر به مناطق حد فاصل سلیمانیه و دیالی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک منبع امنیتی آگاه اعلام کرد دستور ارسال شمار بیشتری از نیروهای پیشمرگ به منطقه حد فاصل بین استان های سلیمانیه و دیالی صادر شده است. این اقدام پس از آن انجام می گیرد که اخیرا حملات تشکیلات تروریستی داعش به منطقه مذکور افزایش یافته است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، این منبع اعلام کرد: حمله کلجو که منجر به کشته و زخمی شدن هشت نیروی پیشمرگ در منطقه حد فاصل بین استان های سلیمانیه و دیالی شد، از جمله خطرناکترین حملات در مناطق تحت کنترل نیروهای پیشمرگ و نیروهای امنیتی اقلیم کردستان از سال 2003 تاکنون به شمار می آید و نشان دهنده ضعف در رصد اطلاعاتی زودهنگام و کشف فعالیت بی سابقه هسته های مرتبط با تشکیلات تروریستی داعش است.

این منبع افزود: اقلیم کردستان، دستور ارسال شمار بیشتری از نیروهای پیشمرگ به کلجو و سایر مناطق برای تقویت مناطق استقرار نیروهای نظامی و تعقیب هسته های تروریستی داعش را صادر کرده است. به ویژه اینکه حملات مذکور، باعث نگرانی مردم این مناطق در مرحله اخیر شده است.

به گفته این منبع، هنوز زمان استقرار نیروهای مذکور معلوم نیست. اما تلاش هایی برای کنترل وضعیت امنیتی منطقه و کشف مناطق تمرکز هسته های داعش در مرحله کنونی در جریان است.

یادآور می شود عناصر تشکیلات تروریستی داعش روز شنبه به مواضع نیروهای پیشمرگ در منتهی الیه محدوده استحفاظی استان سلیمانیه در نزدیکی مرزهای اداری استان دیالی، حمله کردند که در نتیجه آن پنج نیروی پیشمرگ کشته و سه نیروی دیگر زخمی شدند.

کد خبر 22305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha