سرقت مجدد گاردریل محورهای مواصلاتی مهاباد/تهدید ایمنی جاده ها جدی است!

سرویس آذربایجان غربی- مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ایی مهاباد با انتقاد از سرقت دوباره گاردریل های محورهای مواصلاتی شهرستان مهاباد گفت: با آزاد شدن سارقان از زندان سرقت ها مجددا آغاز شده و ضروری است این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

محسن خادمی در گفت و گو با کردپرس، بیان کرد: با آزادسازی سارقین گاردریل های جاده ایی دوباره روز گذشته 8 دی ماه در محورهای مهاباد به سردشت، پسوه و ارومیه سرقت پایه گاردریل وضربه گیر را شاهد بودیم.

او ادامه داد: سارقان تنها در این روز ۶۵۰عدد پایه گاردریل وضربه گیر وپیچ مخصوص وتودلی که اصلاً در بازار موجود نیست را به ارزش ریالی ۶۵۰میلیون تومان به سرقت برده اند.

مدیر راهداری تاکید کرد: این نوع از سرقت بازی با جان همشهریان و هموطنان است و امکان سقوط خودروها در صورت وقوع حوادث رانندگی در محلهای پرتگاهی و پر خطر وجود دارد.

او اظهار داشت: این موضوع باید به صورت جدی پیگیری و با افراد متخلف برخورد شود.

خادمی ادامه داد: هر ساله بخشی قابل توجهی از گاردریل‌ها و سایر علایم و تابلوهای رانندگی به سرقت می رود و در قبال قیمت ناچیزی به عنوان ضایعات فروخته می شود.

او تصریح کرد: هزینه نصب هر کیلومتر گاردریل بیش از هشت میلیارد ریال است و تا کنون 800 متر گاردریل به ارزش ۶ میلیارد ریال در جاده‌های اصلی و راه‌های روستایی شهرستان مهاباد در محورهای مهاباد به سمت سردشت، مسیر جاده پسوه، مسیر جاده ارومیه و راه‌های روستایی به سرقت رفته است.

به گفته خادمی؛ طی یک سال گذشته در مجموع 5 نفر با همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی دستگیر شده‌اند که از بین آنان چهار نفر سارق و یک نفر مالخر بودند».

او بیان کرد: در چند سال گذشته ایمن‌سازی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی مهاباد به علت نبود اعتبارات کافی به کندی صورت گرفته و از طرفی سرقت تابلوهای و گاردریل‌های جاده‌ها توسط برخی سارقان نیز فشار زیادی به عوامل راهداری وارد کرده است.

مدیر راهداری مهاباد از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه سرقت گاردریل ها و یا تابلوها و علائم رانندگی موضوع به تلفن گویای ۱۴۱یا۱۱۰اطلاع رسانی نمایید.

کد خبر 2189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha