اجرای چهل برنامه فرهنگی در هفته کتاب آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای ۴۰ برنامه، از برگزاری برنامه تجلیل از ناشران فعال همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب خبر داد.

به گزارش کردپرس، ناصر خدایاری، ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در این استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: به طور کلی برای هفته کتاب 31 برنامه در شهرستان‌ها پیش‌بینی شده و 9 برنامه نیز به صورت مجزا در مرکز استان و به صورت ستادی برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: برنامه‌های ما در شهرستان‌ها برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار بومی و محلی، نمایشگاه کتاب، اجرای مسابقه ایده برتر ترویج فرهنگ کتابخوانی، تجلیل از ناشران و مولفان برتر، مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی و مسابقه دلنوشته با موضوع کتاب و کرونا را شامل می‌شود.

خدایاریبا بیان اینکه مسابقه کتابخوانی و تجلیل از نویسندگان در نقده برگزار می‌شود،‌ بیان کرد: علاوه بر آن مسابقه ایده برتر ترویج فرهنگ کتابخوانی، تقدیر از ناشران بومی در پلدشت و تجلیل از نویسندگان و کتابخوانان برتر در پیرانشهر برگزار می‌شود. همچنین مسابقه قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان و نشست کتابخانه و مروجان کتاب در شهرستان‌های خوی و سردشت نیز برای برگزاری در هفته کتاب پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی رونمایی کتاب و نشست با نویسندگان فعال محلی در سلماس را عناوین دیگر برنامه‌های این استان در هفته کتاب معرفی کرد و افزود: در شهرستان شوط نیز برنامه‌هایی مثل معرفی کتاب در فضای مجازی، نشست نقد کتاب و اهدای کتاب اجرا می‌شود.

او همچنین درباره دیگر برنامه‌های آذربایجان غربی گفت: تقدیر از کتابخوانان فعال در تمام رده‌های سنی شهرستان ماکو، تجلیل از ناشران فعال و برگزاری عصر شعر با موضوع «کتاب یار ماندگار» در مهاباد عناوین این برنامه‌ها است.

خدایاری افزود: در ادامه نیز نشست‌های کتابخوانی و معرفی کتاب، شاهنامه‌خوانی، جشن کتاب، نمایش عروسکی با موضوع ترویج کتابخوانی، تجلیل از کتابخوانان برتر و تسهیل‌گران باشگاه‌های کتابخوانی برگزار می‌شوند.

او در پایان به اهدای کتاب در مناطق کم‌برخوردار ارومیه اشاره کرد و گفت: قرار است در بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران حدود 300 جلد کتاب به این مناطق اهدا شود.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

کد خبر 21800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha