۴۵ هزار نفر در مراکز تجمیعی هلال احمر کردستان واکسینه شدند

سرویس کردستان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: با گذشت ۲ ماه از آغاز بکار مراکز تجمیعی واکسیناسیون هلال احمر در شهرهای سنندج و کامیاران تاکنون ۴۵ هزار نفر در استان، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش کرد پرس، پیام جلالی گفت: از این میزان، ۴۰ هزار مورد آن مربوط به مرکز تجمیعی شهر سنندج و 5 هزار نفر نیز مربوط به پایگاه تجمیعی شهر کامیاران است.

وی با اشاره به اینکه به صورت میانگین روزانه ۶۵۰ نفر مراجعه کننده داشته‌ایم، افزود: مرکز سنندج به صورت 3 شیفته از ساعت 8 صبح تا ۱۲ شب در حال فعالیت بوده و مرکز کامیاران نیز از صبح تا بعدازظهر فعال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: واکسن‌های مورد استفاده در این مراکز از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان در اختیار ما قرار گرفته که شامل واکسن سینوفارم، آسترازنکا و برکت است.

جلالی با اشاره به مشارکت ۱۴۰ نفر از اعضای داوطلب و کارکنان جمعیت هلال احمر استان در این مراکز، اظهار کرد: 5 ایستگاه تزریق واکسن، تیم فوریت‌های پزشکی و یک دستگاه آمبولانس هم در این مراکز به مردم خدمت رسانی کردند.

وی یادآور شد: با توجه به نیاز استان، از امروز به مدت یک ماه دیگر نیز در مراکز واکسیناسیون سنندج و کامیاران فعالیت ما تمدید شد و در راستای امر خطیر ریشه‌کنی ویروس کرونا، در خدمت مردم هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بیان کرد: علاوه بر این، در جهت پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در طرح شهید قاسم سلیمانی نیز با همکاری سپاه بیت المقدس و دانشگاه علوم پزشکی استان مشارکت داشته ایم که طی پنج ماهه اخیر بیش از ۲۲۰ نفر از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان در هفت هزار شیفت کاری مشغول به ارائه خدمت بوده‌اند.

جلالی گفت: جمعیت هلال احمر بسیار فعالانه در بحث پیشیگری از ویروس کرونا و واکسیناسیون آن ورود کرده و طی یک سال اخیر خدمات ارزنده‌ای را در این خصوص به جامعه ارائه کرده است.

کد خبر 21755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha