نزاع در کردستان 4 درصد کاهش یافت

سرویس کردستان – مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه 38 نفر از شهروندان کردستانی بر اثر حوادث مختلف مانند غرق شدگی، سومصرف مواد مخدر و برق گرفتگی جان باخته اند.

بهتاش خانی آباد در گفت و گو با کرد پرس، گفت: در 6 ماهه اول امسال 12 نفر بر اثر غرق شدگی در استان کردستان جان خود را از دست دادند که نسبت به 18 نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل 6 نفر کاهش داشته است .

وی افزود: بر اساس گزارش های مراکز پزشکی قانونی سطح استان کردستان، از 12 نفر فوت شدگان 6 ماهه اول امسال 10 نفر مرد و 2 نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان ادامه داد: همچنین در 6 ماهه اول سال جاری 19 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در استان کردستان جان خود را از دست دادند.

خانی آباد با بیان اینکه این تعداد نسبت به 22 نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: همه فوت شدگان مصرف مواد مخدر در 6 ماهه اول امسال مرد بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در همین مدت 7 نفر نیز بر اثر حوادث برق گرفتگی در استان کردستان جان خود را از دست دادند که نسبت به 6 نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل یک مورد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان یادآور شد: همه فوت شدگان ناشی از حوادث برق گرفتگی در 6 ماهه اول امسال، مرد بودند.

خانی آباد به آمار مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان کردستان اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه امسال با کاهش 4 درصدی نسبت به 6 هزار و 914 نفر مدت مشابه سال قبل به 6 هزار و 661 نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش مراکز پزشکی قانونی استان کردستان، از کل مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی در 6 ماهه امسال، 4 هزار و 821 نفر مرد و یک هزار و 840 نفر زن بودند.

کد خبر 21613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha