سفر اخیر هیات وزارت خارجه آمریکا به شمال شرق سوریه از ثبات در منطقه حمایت می‌کند

سرویس سوریه-اخیرا هیاتی از وزارت خارجه آمریکا با الهام احمد، رئیس شورای اجرایی نیروهای دموکراتیک سوریه و مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش کُردپرس، مقامات شمال شرق سوریه روز دوشنبه با تاکید بر اهمیت حفظ تنش زدایی در منطقه، دیدار هیات بلندپایه وزارت خارجه آمریکا از شمال سوریه را حمایتی برای ثبات منطقه دانستند.

شنبه گذشته، هیاتی از وزارت خارجه آمریکا از حسکه در شمال شرق سوریه بازدید کرد و دو نشست جداگانه با فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) و شورای سوریه دموکراتیک و مقامات اداره خودمختار برگزار کرد.

ریاست هیات وزارت امور خارجه ایالات متحده را ایتان گلدریچ، معاون دستیار وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک، به همراه تعدادی از دیپلمات ها و رهبران نظامی که از ایالات متحده آمریکا آمده بودند، بر عهده داشت.

این هیات با ژنرال مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه، الهام احمد، رئیس هیات اجرایی شورای دموکراتیک سوریه (SDF) و بریوان خالد و عبدالحمید المحبش روسای مشترک شورای اجرایی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه دیدار کرد.

عبدی اواخر روز یکشنبه در توییتر خود نوشت که «با هیات میهمان درباره نیاز به تنش زدایی از سوی همه طرف‌ها و لزوم احترام به خطوط آتش‌بس برای تقویت ثبات گفت‌وگو کرده است».

نزدیک به دو سال است که مناطق عین عیسی و تل تمر تقریباً روزانه شاهد گلوله باران بوده است که بیشتر اوقات منازل و روستاهای مسکونی توسط ارتش ترکیه و جناح های مسلح وفادار به ترکیه مورد حمله قرار می‌گیرند.

آرام حنا، سخنگوی رسمی نیروهای دموکراتیک سوریه در جزئیات این دیدار به رسانه‌های شمال سوریه گفت: هیئت آمریکایی بر ادامه مبارزه مشترک با تروریسم با نیروهای ما تاکید کرد.

جمعه گذشته سفارت ایالات متحده در دمشق اعلام کرد که نیروهای این کشور از سوریه خارج نخواهند شد و حضور نظامی خود را در شمال شرق سوریه حفظ خواهند کرد تا از عدم تهدید گروه های تروریستی اطمینان حاصل کنند.

حنا تاکیر کرد: «ما در تلاش هستیم تا همه عوامل ظهور مجدد داعش را از بین ببریم، از جمله خطر ادامه هرج و مرج در مناطق اشغالی در شمال (مناطق تحت کنترل مخالفان)، که مناطق امن برای تروریست ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: هیئت آمریکایی بر موضع کشورشان در خصوص حمایت مستمر از ثبات منطقه و جلوگیری از عملیات نظامی جدید با توجه به جدی بودن پیامدهای آن تاکید کردند.

روز شنبه، منابع دیپلماتیک آگاه ترکیه به روزنامه العربی الجدید گفتند که آنکارا عملیات نظامی در شمال شرق سوریه را به دلیل امتناع روسیه و آمریکا و عدم توافق در این زمینه متوقف کرده است.

هیئت آمریکایی در مورد وضعیت انسانی و اقتصادی با مقامات اداره خودمختار که مناطق شمال شرق سوریه را اداره می کنند، گفتگو کرده است.

حکمت حبیب که رئیس مشترک شورای قانونگذاری در منطقه جزیره است، گفت: با طرف آمریکایی در مورد«سازوکارهای حمایت از ثبات و کاهش تنش در منطقه» رایزنی کردند.

حبیب به سانه‌ها گفت: آنها وعده هایی مبنی بر کسب "حمایت اقتصادی در زمینه های کشاورزی و زیرساخت ها برای تضمین ثبات" دریافت کرده اند.

امروز آژانس توسعه بین المللی آمریکا اعلام کرد که بذر گندمی که وعده داده بود به شمال شرق سوریه بفرستد اکنون بارگیری شده و به سمت منطقه در راه است.

جمعه گذشته، سلمان بارودو، رئیس مشترک کمیسیون اقتصاد و کشاورزی، از آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده برای ارسال دسته ای از بذر گندم برای کشاورزان منطقه استقبال کرد.

حکمت حبیب، رئیس مشترک شورای قانونگذاری در منطقه جزیره، وعده‌های داده شده را نشانه‌ای از عدم قصد خروج آمریکا از منطقه دانست.

کد خبر 21360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha