ملا بختیار: انتظار دارم اتحادیه میهنی برائتش از جنایت مسموم کردنم را اثبات کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – ملا بختیار عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان که پس از مسموم شدن مدتی برای مداوا در آلمان به سر می برد روز گذشته به اقلیم کردستان بازگشته است. وی امروز یکشنبه اعلام کرد: از مرگ قطعی نجات یافتم و با وجود این هنوز برای متهم کردن هیچ فردی به این جنایت زود است. ملا بختیار با این وجود تأکید کرد که در داخل اتحادیه میهنی مسموم شده است و منتظر است این حزب اثبات کند که از اتهام فوق مبراست.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه کردی روداو نت، ملا بختیار تأکید کرد: من نه تنها هیچ احدی را متهم نمی کنم، بلکه هر فردی که به این اتهام بازداشت می شود تا زمانی که اتهامش به اثبات نرسد بیگناه خواهد بود.

این عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان در دوره درمان در آلمان اعلام کرده بود که از طرف "همحزبی ها"یش مسموم شده است. وی امروز نیز در پیامش اعلام کرد: حق خودم است که به عنوان اولین طرفی که، منتظر تحقیقاتش در این زمینه باشم حزب متبوعم اتحادیه میهنی است. در دو روز آتی یادداشتی را تقدیم دفتر سیاسی و رهبری حزب خواهم کرد تا یک کمیته برای تحقیق در این باره به ریاست بالاترین مسئول حزبی و کارشناسان تشکیل شود.

ملا بختیار عضو شورای عالی و منافع اتحادیه میهنی است افزود: امیدوارم اتحادیه میهنی اثبات کند نه به عنوان عادت و تاریخ مبارزاتی از این اتهام مبرا است، بلکه برای مجازات مجرمان توسط حزب و قانون تلاش شود.

ملا بختیار همچنین گفت: در این زمینه در دستگاه قضایی اقلیم کردستان، شکایت خواهم کرد و انتظار دارم قضات این پرونده را خارج از نوبت رسیدگی کنند و در صورت نرسیدن به سرانجام مشخصی در دستگاه قضایی اقلیم کردستان، به سیستم قضایی عراق پناه خواهم برد و در صورت بی سرانجام بودن اقامه دعوی در بغداد، در سایر کشورها اقامه دعوی خواهم کرد.

ملا بختیار همچنین گفت: زمانی که متوجه این توطئه شدم، موضوع را به هیچ احدی اطلاع ندادم و فقط خانواده و چند تن از دوستانم در جریان موضوع قرار گرفتند. وی افزود: قبل از اینکه به بافل طالبانی رئیس مشترک اتحادیه میهنی یا رئیس دستگاه اطلاعاتی اقلیم کردستان اطلاع دهم به بیمارستان خالدیه در عمان پایتخت اردن مراجعه کردم و پس از دریافت نتایج آزمایشات مبنی بر مسموم شدن، مستقیما نتایج آزمایشات را برای بافل طالبانی ارسال کردم و اطلاعات را در اختیار دکتر خسرو گل محمد قرار دادم و پزشکان به من اطلاع دادند ممکن است زنده نمانم. ولی من، برای ثبت در تاریخ این اطلاعات را در اختیار آنها قرار دادم.

این عضو ارشد اتحادیه میهنی تصریح کرد به همین دلیل با قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان تماس گرفتم و قضیه را برای ایشان تعریف کردم و از ایشان خواستم موضوع را به دفتر روابط خارجی و رئیس اقلیم کردستان اطلاع دهند. پنج دقیقه بعد از تماس من با ایشان، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان با بنده تماس گرفتند. من نیز مجددا قضیه را برای ایشان نیز تعریف کردم. حدود هفت یا هشت دقیقه بعد، پادشاه اردن شخصا با من تماس گرفتند و اعلام کردند که من مهمان ویژه ایشان هستند. همچنین فرستاده های ویژه ای را نزد من فرستادند و مرا به معاینات ویژه فرستادند. من از پادشاه اردن بسیار ممنون هستم. همچنین از رئیس اقلیم کردستان نیز بسیار متشکرم که غیر از جناب مام جلال طالبانی (رهبر سابق اتحادیه میهنی) هیچ احدی چنین لطفی را در حق من نمی داشتند.

این عضو ارشد اتحادیه میهنی پس از انجام آزمایشات به سلیمانیه بازگشته است. وی می گوید: دو بار با بافل طالبانی دیدار کردم و با مسئولان دستگاه اطلاعاتی دیدار و درباره راه حل ها گفتگو و سپس به آلمان برای مداوا سفر کردم.

کد خبر 21245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha